Škoda ve velkém mění zadní partie svých aut, touží po větším respektu

U nás se to zatím projevilo jen částečně, jmenovitě u nových modelů Scala a Kamiq. Pohled do čínské nabídky značky ale ukazuje, že nápis Škoda místo loga mají i další typy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda ve velkém mění zadní partie svých aut, touží po větším respektu

21.3.2019 | Petr Prokopec

Škoda ve velkém mění zadní partie svých aut, touží po větším respektu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

U nás se to zatím projevilo jen částečně, jmenovitě u nových modelů Scala a Kamiq. Pohled do čínské nabídky značky ale ukazuje, že nápis Škoda místo loga mají i další typy.

Po úspěchu v mainstreamové části trhu se Škoda rozhodla posunout o trochu výše, směrem k prémiovému segmentu. Z toho důvodu došlo na řadu rozhodnutí, z nichž jedno vedlo k odstranění loga na víku zavazadelníku. Na jeho místo se pak nastěhoval nápis „ŠKODA“, který lépe vyplňuje prostor mezi světlomety. Může to působit bezvýznamně, při pohledu na zadní partie jakéhokoliv takto vyšperkovaného mladoboleslavského modelu ale možná budete mít pocit větší prestiže. A přesně s takovým cílem Škoda změn provádí.

Jako první začal nosit tuto novinku čínský Kodiaq GT následovaný evropskou Scalou a SUV Kamiq. Škoda oznámila, že do budoucna s tímto zásahem počítá u všech svých novinek. Co ovšem již nezmínila, to je modifikace stávajícího portfolia, ke kterému již začalo docházet, jen zatím nikoli u nás.spojena zatím není.

Posvítili jsme si na čínskou nabídku Škody, která je ve výsledku citelně květnatější než ta tuzemská. Kromě stylového SUV, o kterém byla řeč výše a jež je prozatím na starém kontinentu nedostupné, mají Číňané stejně jako my k dispozici také Kamiq (ale jiný Kamiq), Karoq i standardní Kodiaq. A sáhnout mohou i po Fabii, Octavii, Octavii Combi, Superbu, Rapidu, Rapidu Spaceback, Yetim (stále) a dokonce i starší Octavii Classic.

Právě obě verze modelu Rapid se nedávno dočkaly lehké obměny, jež spočívá právě v nahrazení loga na víku zavazadelníku. Tímtéž se již chlubí i Superb a Octavia, v obou případech jde však pouze o liftback. Octavia Combi se ale zatím musí obejít bez nápisu, tak jako SUV Karoq nebo Kodiaq. Nejmenší Kamiq však již následoval vzoru svého evropského příbuzného a po několika měsících na trhu je rovněž prodáván bez emblému okřídleného šípu na pátých dveřích.

Nyní je jen otázkou času, kdy a jakým způsobem Škoda k podobné obměně přistoupí také v rámci své evropské nabídky. Pokud si uvědomíme, že novinky pro další modelový rok jsou pravidelně představovány okolo května, dá se předpokládat, že dlouho na novou tiskovou zprávu čekat nebudeme. Může se také stát, že si u nás Škoda tuto změnu nechá výlučně pro nové generace či facelifty jednotlivých modelů, ani v takovém případě ale v případě páteře nabídky dlouho čekat nebudeme - facelift Superbu je na spadnutí, nová Octavia podobně a ani Fabia už na novou generaci dlouho čekat nebude.


Škoda ve velkém mění zadní partie svých aut, touží po větším respektu - 1 - Skoda China 2019 napis misto loga 01Škoda ve velkém mění zadní partie svých aut, touží po větším respektu - 2 - Skoda China 2019 napis misto loga 02Škoda ve velkém mění zadní partie svých aut, touží po větším respektu - 3 - Skoda China 2019 napis misto loga 03Škoda ve velkém mění zadní partie svých aut, touží po větším respektu - 4 - Skoda China 2019 napis misto loga 04Škoda ve velkém mění zadní partie svých aut, touží po větším respektu - 5 - Skoda China 2019 napis misto loga 05Škoda ve velkém mění zadní partie svých aut, touží po větším respektu - 6 - Skoda China 2019 napis misto loga 06Škoda ve velkém mění zadní partie svých aut, touží po větším respektu - 7 - Skoda China 2019 napis misto loga 07Škoda ve velkém mění zadní partie svých aut, touží po větším respektu - 8 - Skoda China 2019 napis misto loga 08
Téměř veškeré čínské portfolio Škody již nepočítá s logem na pátých dveřích. Do budoucna chce značka nahradit emblém nápisem u celé své produkce, po celém světě

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.