Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Vision E do detailu naživo: tohle bude Kodiaq Coupe
18.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncepční Kodiaq Coupe pohání dva elektromotory s 306 koňmi. Nabízí autonomní řízení a pětici displejů skrytých za „sebevražednými“ dveřmi.
Ne vždy jde vše podle plánu. Přesvědčit se o tom včera mohla i mladoboleslavská automobilka, která na tento týden chystala slavnostní odhalení nového konceptu Vision E. Nicméně velikonoční zajíček neroznášel jen vajíčka, ale také sadu oficiálních fotek. Budoucí Škodu Kodiaq Coupe jsme si tedy mohli prohlédnout o pár hodin dříve, než bylo původně zamýšleno. Dnes se tedy budeme věnovat hlavně technice, o design se pouze zlehka otřeme.
Jak jsme naznačili již včera, také Vision E se chlubí dvojitými čelními světlomety. Ty jsou novým poznávacím znamením značky, přičemž crossovery a SUV měly mít vertikální členění. Zde ovšem vidíme horizontální, které mělo být vyhrazeno zbytku portfolia. Nevíme, proč se Škoda najednou rozhodla pro změnu, rozhodně ale za tím nehledejme spíše negativní přijetí faceliftu Octavie. Koncepční SUV bylo narýsováno již před měsíci.
Jistý důvod tohoto odklonu můžeme hledat pod kapotou. Jde o vůbec první čistokrevný elektromobil značky, byť prozatím koncepční. Nebylo tedy třeba klasické masky chladiče, místo toho se světlomety táhnou napříč celou přídí. Vybaveny jsou maticovými LEDkami, jež používají data z kamery, aby nedocházelo k oslnění vpředu jedoucích či protijedoucích vozidel. Z diod je pak i spodní proužek, který ovšem spíše slouží k vizuálnímu rozšíření vozu.
Přesunout se můžeme k bočním partiím, kde je jasně patrný sportovní profil. Dynamickému vzhledu napomáhá i absence středového sloupku, přičemž zadní dveře se otevírají proti směru jízdy - a stejně jako u těch předních není třeba námahy, vše zařídí elektromotory. „Sebevražedná“ koncepce má usnadnit nástup a výstup, jež hlavně v zadní části vozu poněkud stěžuje snížená linie střechy a seseknuté zadní okno.
Záď se pro změnu pyšní výraznou odtrhovou hranou, po koncovkách výfuku ale budete pátrat marně - jak jsme již řekli, toto je elektromobil. Zamířit tedy můžeme k technice, přičemž začneme u platformy MEB. Ta vyla vyvinuta pouze pro koncernové vozy osazené alternativním ústrojím, přičemž v případě konceptu Vision E stojí za délkou 4 688 milimetrů, šířkou 1 924 mm, výškou 1 591 mm a rozvorem 2 851 mm.
Počítat můžeme s dvojicí elektromotorů, které souhrnně dávají k dobru 225 kW/306 koní. Výkon míří na všechna čtyři kola, přičemž Škoda prozatím zmiňuje pouze nejvyšší rychlost 180 km/h a dojezd 500 km. O kapacitě lithium-iontových baterií se nemluví, nicméně Audi e-tron quattro na stejný dojezd potřebuje 95 kWh.
Dá se předpokládat, že Vision E na tom bude obdobně. Jeho baterie jsou usazeny mezi přední a zadní nápravu, aby došlo k rovnoměrnému rozložení hmotnosti. Vůz navíc dostal bezdrátové dobíjení, k doplnění energie tedy stačí najet na indukční desku a dobíjení odstartuje zcela automaticky. K dispozici je i rychlodobíjecí režim, kdy 80 % kapacity akumulátorů máte pod palcem za 30 minut.
Další technologií budoucnosti je autonomní řízení. Jde o úroveň SAE 3, kdy se vůz zvládá samočinně pohybovat v kolonách, projíždět úseky dálnic, držet se v jízdním pruhu či předjíždět ostatní vozidla. Kromě toho vyhledá i volná parkovací místa a automaticky do nich zajede či z nich vyjede. Systém přitom užívá dat laserových a radarových skenerů, jenž monitorují veškeré okolí.
Vision E kromě je také vybaven interaktivním rozhraním, které napomáhá s ovládáním celého vozu. Kamera sleduje gesta, jež řidič dělá v okolí středového panelu. Systém Eye Tracking pro změnu sleduje pohyby jeho očí a tudíž mu může nabídnout potřebné informace na jednom z mnoha displejů v interiéru. Kromě toho je sledována i únava řidiče, nechybí ani monitoring srdečního tepu.
Těmito prvky chce Škoda přispět k celkové bezpečnosti vozu, navíc obojí napomáhá autonomnímu provozu. Systém pozná, pokud dojde u řidiče ke zdravotním problémům, zajede ke krajnici a zavolá i záchrannou službu. Mimo to lze počítat se službami Škoda Connect zajišťující navigaci, zábavu či asistenční program. Skrze příslušnou aplikaci lze samozřejmě řadu služeb využívat skrze mobilní telefon.
V interiéru jsou čtyři samostatná sedadla, která lze vytočit ven v úhlu až 20 stupňů. Stejně jako v případě „sebevražedných“ dveří je tak i tímto prvkem usnadněno nastupování a vystupování. Tomu napomáhá i samotný tvar sedadel, která mají subtilní design a disponují inovativními opěradly.
Pro každého cestujícího je k dispozici displej spojený s palubními multimédiii, součástí výplní dveří je taktéž vpředu i vzadu Phonebox - tedy bezdrátové dobíjení mobilů. Nechybí ani ambientní osvětlení, v případě volby autonomního režimu lze pak navíc sedadla i sloupek řízení nastavit tak, aby došlo k maximalizaci prostoru uvnitř. S tím ostatně souvisí i absence klasického středového tunelu.
Škoda tímto nastupuje cestu na elektrifikaci svého portfolia. V roce 2019 totiž bude na evropské trhy uveden plug-in hybridní Superb, v následujících letech pak dorazí i další modely disponující kombinací spalovací jednotky a elektromotoru. Do roku 2025 pak bude uvedeno pět ryze elektrických aut.
Živé fotografie Škody Vision E ze Šanghaje
Oficiální snímky Škody Vision E
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB