Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda vrátila do nabídky Octavii RS. Je silnější i levnější, ale jen na oko
19.10.2018 | Petr Prokopec
Novými pravidly EU vyhnaná a novou homologací Škody do nabídky vrácená Octavia RS má opět své ceny. Na první pohled jsou výhodnější, ale opravdu jen na ten první.
Pokud patříte mezi fanoušky mladoboleslavské automobilky a zoufale jste vyhlíželi návrat Škody Octavia RS do ceníku, dnes jste se dočkali. Než ovšem začnete bouchat šampaňské a odstartujete hrátky v konfigurátoru, máme pro vás špatnou, dobrou a zase špatnou zprávu.
Začít musíme tím, že k mání je momentálně již jen jedno provedení, zatímco dříve v portfoliu trůnily verze RS a RS245. První se přitom pyšnila 230 koňmi, v případě druhé byl výkon zmíněn rovnou v názvu. Automobilka ale kvůli nové homologaci slabší provedení z nabídky vypustila. Pořídit si tedy můžete už jen model s 245 koňmi, ten však podělil základní název RS. Číslovka dostala padáka, stejně jako lze zapomenout na cenu přes 770 tisíc korun. Nově vám totiž Škoda naúčtuje „jen” 766 900 Kč.
Jak jsme ovšem naznačili v úvodu, po oné smutné a dobré zprávě přichází ještě jedna, která je oním důvodem, proč možná na oslavy v mnoha případech nedojde. Ono zlevnění se totiž odehrálo pouze naoko, neboť nové RS přišlo o mnohé prvky výbavy, jimiž provedení RS245 disponovalo již ve standardu. Řeč je především o 19palcových černých litých kolech, místo nichž si musíte vystačit s osmnáctkami. Devatenáctipalcové ráfky lze ale naštěstí pořídit za příplatek, cenu však zvednou o 7 700 Kč.
Pokud chcete na původní úroveň vyšponovat také interiér, nezbude vám rovněž nic jiného než pátrat mezi doplňky. Čalounění kombinující Alcantaru a kůži totiž také není v základu, místo toho vás vyjde na dodatečných 7 500 Kč. Pokud pak tuto sumu navýšíte ještě o 30 tisíc korun, stanete se majiteli vozu ověnčeného paketem RS Challenge Plus, jehož součástí je také adaptivní podvozek DCC, barevný Maxi Dot s funkcí Lap Timer nebo černé koncovky výfuku a černé logo, jenž dříve byly též standardem.
Jakkoliv jsou ovšem tyto hrátky s výbavou, které nakonec vedou k faktickému zdražení vozu, záležitostí nepříjemnou, zákazníci mohou být nakonec vděčni, že si za 19palcová kola nebo kůži v kabině mohou připlatit. U silnější verze dříve standardní diferenciál VAQ s elektrohydraulicky ovládanou uzávěrou totiž nyní nefiguruje ani mezi doplňky. Oficiální vyjádření Škody na toto téma pak sice zatím chybí, nicméně se dá předpokládat, že pokud by tu tento prvek byl, značka by se jím dozajista neváhala pochlubit.
Na druhou stranu, pořád lze konstatovat alespoň tolik, že RS je zpátky v nabídce, a to navíc s 245 koňmi. Levnější vůči předchozímu vrcholu je pouze teoreticky, reálně se totiž váš bankovní účet dočká většího zásahu. Pořád je to ale lepší než předchozí informace, které zmiňovaly návrat tohoto provedení až někdy v příštím roce. Dodat pak již můžeme pouze odkaz na oficiální ceník (PDF 1,5 MB), který lze jako obvykle stáhnout z webových stránek oficiálního zastoupení mladoboleslavské automobilky.
Škoda Octavia RS se vrátila do ceníku, nově už jen s 245 koňmi. S manuálem přitom startuje na 766 900 Kč
Obejít se však musí bez diferenciálu VAQ, kterým předchozí verze RS245 disponovala. Kromě toho jsou standardem už jen osmnáctky, černé devatenáctky zamířily mezi příplatky
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 49 minutami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch