Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda znovu rozšiřuje svou nabídku, odhalila novou Octavii pro šetřílky
21.9.2018 | Petr Prokopec
Česká automobilka plní svůj slib a do nabídky Octavie vrací verzi, se kterou by nyní mohla uspět více než kdy dříve. Je to totiž určena pro spořivé řidiče a současně nejde o diesel.
Jak jsme naznačili již včera v rámci celoevropského prodejního reportu, Škoda začíná opětovně rozšiřovat svou nabídku. Na počátku září byla Octavia dostupná pouze se třemi pohonnými jednotkami (1,0 TSI, 1,5 TSI Evo, 1,6 TDI), nově již lze znovu sáhnout také po benzinovém i dieselovém dvoulitru. V prvním případě výkon činí 190, ve druhém pak 150 koní. Pokaždé se přitom startuje nad 600 tisíci korun.
Tím ale expanze nekončí, automobilka dnes odhalila nové provedení Octavia G-Tec jezdící na zemní plyn. Staré jméno skrývá novou techniku, neboť tentokráte je vůz poháněný motorem 1,5 TSI Evo, který byl naladěn na 130 koní. G-Tec bude možné objednávat jen jako kombík, a to ve třech výbavových úrovních (Active, Ambition, Style). Pokaždé budou na palubě tři nádrže na CNG, které společně pojmou 17,7 kilogramů zemního plynu. Jedna ocelová je usazena před zadní nápravou, druhé dvě z nového kompozitu našly místo pod podlahu zavazadlového prostoru.
Škoda udává dojezd 480 kilometrů čistě na plyn (to by odpovídalo spotřebě necelých 3,7 kg plynu na 100 km), nicméně celkově lze ujet více. Kromě tří nádrží na plyn je tu totiž ještě jedna, jež pojme 11,8 litru benzinu. Prioritou ale samozřejmě má být jízda na CNG, při jehož spalování vzniká o 25 % méně emisí CO2. Vedle toho Octavia G-Tec již nyní plní emisní normu Euro 6d-TEMP, která vejde v platnost až 1. září 2019.
O benzinové spotřebě, celkovém dojezdu či jízdní dynamice se automobilka nezmiňuje, i tak je ale jasné, že šetřivé řidiče bude tato varianta těšit. CNG je o desítky procent levnější než nafta nebo benzin a při ceně okolo 25 Kč za kilogram by se „palivové náklady” na 1 ujetý kilometr měly vejít pod 1 Kč. Tomu budou konvenční paliva stěží konkurovat. Škoda dále udává však, že zákazníci budou moci zjistit přesná data o spotřebě a náklady na ujetý kilometr pomocí speciální aplikace.
Kdy se Octavia G-Tec objeví v ceníku, není jisté, čekejme ji v něm ale v nejbližších týdnech. K mání bude vždy jen se sedmistupňovým automatem DSG, který je stejně jako karoserie kombi jedinou volbou.
Škoda Octavia je znovu k mání ve verzi G-Tec. Zemní plyn ze tří nádrží nově spaluje 1,5litrový motor, který se 130 koňmi překonává předchůdce o 20 koní
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB