Škoda znovu rozšiřuje svou nabídku, odhalila novou Octavii pro šetřílky

Česká automobilka plní svůj slib a do nabídky Octavie vrací verzi, se kterou by nyní mohla uspět více než kdy dříve. Je to totiž určena pro spořivé řidiče a současně nejde o diesel.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda znovu rozšiřuje svou nabídku, odhalila novou Octavii pro šetřílky

21.9.2018 | Petr Prokopec

Škoda znovu rozšiřuje svou nabídku, odhalila novou Octavii pro šetřílky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Česká automobilka plní svůj slib a do nabídky Octavie vrací verzi, se kterou by nyní mohla uspět více než kdy dříve. Je to totiž určena pro spořivé řidiče a současně nejde o diesel.

Jak jsme naznačili již včera v rámci celoevropského prodejního reportu, Škoda začíná opětovně rozšiřovat svou nabídku. Na počátku září byla Octavia dostupná pouze se třemi pohonnými jednotkami (1,0 TSI, 1,5 TSI Evo, 1,6 TDI), nově již lze znovu sáhnout také po benzinovém i dieselovém dvoulitru. V prvním případě výkon činí 190, ve druhém pak 150 koní. Pokaždé se přitom startuje nad 600 tisíci korun.

Tím ale expanze nekončí, automobilka dnes odhalila nové provedení Octavia G-Tec jezdící na zemní plyn. Staré jméno skrývá novou techniku, neboť tentokráte je vůz poháněný motorem 1,5 TSI Evo, který byl naladěn na 130 koní. G-Tec bude možné objednávat jen jako kombík, a to ve třech výbavových úrovních (Active, Ambition, Style). Pokaždé budou na palubě tři nádrže na CNG, které společně pojmou 17,7 kilogramů zemního plynu. Jedna ocelová je usazena před zadní nápravou, druhé dvě z nového kompozitu našly místo pod podlahu zavazadlového prostoru.

Škoda udává dojezd 480 kilometrů čistě na plyn (to by odpovídalo spotřebě necelých 3,7 kg plynu na 100 km), nicméně celkově lze ujet více. Kromě tří nádrží na plyn je tu totiž ještě jedna, jež pojme 11,8 litru benzinu. Prioritou ale samozřejmě má být jízda na CNG, při jehož spalování vzniká o 25 % méně emisí CO2. Vedle toho Octavia G-Tec již nyní plní emisní normu Euro 6d-TEMP, která vejde v platnost až 1. září 2019.

O benzinové spotřebě, celkovém dojezdu či jízdní dynamice se automobilka nezmiňuje, i tak je ale jasné, že šetřivé řidiče bude tato varianta těšit. CNG je o desítky procent levnější než nafta nebo benzin a při ceně okolo 25 Kč za kilogram by se „palivové náklady” na 1 ujetý kilometr měly vejít pod 1 Kč. Tomu budou konvenční paliva stěží konkurovat. Škoda dále udává však, že zákazníci budou moci zjistit přesná data o spotřebě a náklady na ujetý kilometr pomocí speciální aplikace.

Kdy se Octavia G-Tec objeví v ceníku, není jisté, čekejme ji v něm ale v nejbližších týdnech. K mání bude vždy jen se sedmistupňovým automatem DSG, který je stejně jako karoserie kombi jedinou volbou.


Škoda znovu rozšiřuje svou nabídku, odhalila novou Octavii pro šetřílky - 1 - Skoda Octavia G-Tec 2018 prvni foto 01Škoda znovu rozšiřuje svou nabídku, odhalila novou Octavii pro šetřílky - 2 - Skoda Octavia G-Tec 2018 prvni foto 02Škoda znovu rozšiřuje svou nabídku, odhalila novou Octavii pro šetřílky - 3 - Skoda Octavia G-Tec 2018 prvni foto 03Škoda znovu rozšiřuje svou nabídku, odhalila novou Octavii pro šetřílky - 4 - Skoda Octavia G-Tec 2018 prvni foto 04Škoda znovu rozšiřuje svou nabídku, odhalila novou Octavii pro šetřílky - 5 - Skoda Octavia G-Tec 2018 prvni foto 05Škoda znovu rozšiřuje svou nabídku, odhalila novou Octavii pro šetřílky - 6 - Skoda Octavia G-Tec 2018 prvni foto 06
Škoda Octavia je znovu k mání ve verzi G-Tec. Zemní plyn ze tří nádrží nově spaluje 1,5litrový motor, který se 130 koňmi překonává předchůdce o 20 koní

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše