Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škodovky vás brzy budou poslouchat na slovo. Napodobí i Teslu, ale jen v něčem
24.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mladoboleslavská automobilka chystá novinky pro palubní elektroniku svých aut. Nebude se prý bát vkročit ani do pro ni dosud neprobádaných vod.
Hlasové ovládání dnes nabízí prakticky každá automobilka a výjimkou není ani Škoda. U Superbu je součástí multimediálního systému Columbus s 9,2palcovým displejem, navigací a připojením k internetu. Platí se za něj 40 100 Kč, respektive o devět tisíc korun méně v případě volby výbavy Laurin a Klement. Nicméně i přes relativně vysokou částku je třeba počítat s jistým omezením.
Škoda v uživatelské příručce uvádí, že na mikrofon umístěný ve stropním panelu je třeba mluvit normální intenzitou hlasu bez přízvuku a nadměrných pomlk. Vyvarovat byste se rovněž měli špatné výslovnosti, vnějších hluků či rušení ostatních pasažérů. Při vyšší rychlosti pak musíte mluvit hlasitěji, naopak ve chvílích, kdy vám systém dává pokyny, nemáte hovořit vůbec. Nejde tak sice o nic tragického, kdo ale někdy zkusil hlasové ovládání v autě používat, ví, jak omezující tyto mantinely jsou.
Mladoboleslavská automobilka proto oznámila, že pracuje na integraci hlasového ovládání Alexa od Amazonu. Tento systém je podobný technologii Siri od Applu, přičemž jeho hlavní devizou má být snadnější obsluha a větší přívětivost vůči uživatelům. „V prvních vozech, které byly vybaveny hlasovým ovládáním, systém rozuměl pouze některým větám,“ uvedl k tématu Kai Scheffs, jenž má u Škody na starosti konektivitu.
„V budoucnu budou systémy jako Alexa nebo Siri zaměřeny mnohem více individuálně, takže zákazníci nebudou muset až tak moc přemýšlet o tom, co vlastně říkají. Je to mnohem flexibilnější způsob, jak jim porozumět,“ osvětlil dále Scheffs důvod integrace nového systému. Nejde ovšem o jedinou novinku, jakou Škoda chystá. Dále je v plánu modernizace celé řady elektronických systémů přes internet, po vzoru Tesly.
Tímto způsobem by specifikace vašeho vozu nemusela končit podpisem smlouvy, řadu systémů by bylo možné dokoupit i zpětně. Vše ale samozřejmě bude záviset na přítomnosti potřebného hardwaru. Podrobnosti Škoda prozatím nezmiňuje, stejně jako nebyl zveřejněn konkrétní termín, kdy by hlasové ovládání Alexa i ona modernizace přes internet měly být zákazníkům k dispozici.
V čem naopak Škoda jako Tesla být nechce, je charakter jejích aut. Produktový šéf automobilky Guido Haak k tomu řekl, že Škoda do budoucna se svými elektromobily - které nabídne pod svou vlastní značkou - nechce konkurovat Teslám. Elektrické škodovky budou prý levnější a mají plnit kritéria, která musí plnit každá Škoda - nabízet dobrou hodnotu za peníze, dobrý reálný dojezd, zajímavý design, asistenční systémy řidiče a musí být zábavné je řídit.
Tesla podle něj není konkurencí už proto, že její Model 3 si prý hraje na něco, čím není. „To je prémiové auto, ne vůz pro každého,” řekl s tím, že už základní cena 35 000 dolarů tomu odpovídá. A s daným řešením specifikací, kdy skutečně kupované vozy jsou ještě o hodně dražší, to platí tím spíš. A to není cesta, kterou by se česká automobilka chtěla ubírat...
Škoda sice již hlasové ovládání nabízí, systém ovšem má své limity. Nová technologie Alexa od Amazonu má ovšem navýšit uživatelskou přívětivost a zlepšit ovládání
Jednou z elektrických prvotin značky má být sériová verze konceptu Vision E. Navzdory srovnatelnému způsobu pohonu u Tesly ale Škoda nechce s americkou značkou soupeřit o stejnou klientelu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024 - Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024 - Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda