Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škodovky vás brzy budou poslouchat na slovo. Napodobí i Teslu, ale jen v něčem
24.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mladoboleslavská automobilka chystá novinky pro palubní elektroniku svých aut. Nebude se prý bát vkročit ani do pro ni dosud neprobádaných vod.
Hlasové ovládání dnes nabízí prakticky každá automobilka a výjimkou není ani Škoda. U Superbu je součástí multimediálního systému Columbus s 9,2palcovým displejem, navigací a připojením k internetu. Platí se za něj 40 100 Kč, respektive o devět tisíc korun méně v případě volby výbavy Laurin a Klement. Nicméně i přes relativně vysokou částku je třeba počítat s jistým omezením.
Škoda v uživatelské příručce uvádí, že na mikrofon umístěný ve stropním panelu je třeba mluvit normální intenzitou hlasu bez přízvuku a nadměrných pomlk. Vyvarovat byste se rovněž měli špatné výslovnosti, vnějších hluků či rušení ostatních pasažérů. Při vyšší rychlosti pak musíte mluvit hlasitěji, naopak ve chvílích, kdy vám systém dává pokyny, nemáte hovořit vůbec. Nejde tak sice o nic tragického, kdo ale někdy zkusil hlasové ovládání v autě používat, ví, jak omezující tyto mantinely jsou.
Mladoboleslavská automobilka proto oznámila, že pracuje na integraci hlasového ovládání Alexa od Amazonu. Tento systém je podobný technologii Siri od Applu, přičemž jeho hlavní devizou má být snadnější obsluha a větší přívětivost vůči uživatelům. „V prvních vozech, které byly vybaveny hlasovým ovládáním, systém rozuměl pouze některým větám,“ uvedl k tématu Kai Scheffs, jenž má u Škody na starosti konektivitu.
„V budoucnu budou systémy jako Alexa nebo Siri zaměřeny mnohem více individuálně, takže zákazníci nebudou muset až tak moc přemýšlet o tom, co vlastně říkají. Je to mnohem flexibilnější způsob, jak jim porozumět,“ osvětlil dále Scheffs důvod integrace nového systému. Nejde ovšem o jedinou novinku, jakou Škoda chystá. Dále je v plánu modernizace celé řady elektronických systémů přes internet, po vzoru Tesly.
Tímto způsobem by specifikace vašeho vozu nemusela končit podpisem smlouvy, řadu systémů by bylo možné dokoupit i zpětně. Vše ale samozřejmě bude záviset na přítomnosti potřebného hardwaru. Podrobnosti Škoda prozatím nezmiňuje, stejně jako nebyl zveřejněn konkrétní termín, kdy by hlasové ovládání Alexa i ona modernizace přes internet měly být zákazníkům k dispozici.
V čem naopak Škoda jako Tesla být nechce, je charakter jejích aut. Produktový šéf automobilky Guido Haak k tomu řekl, že Škoda do budoucna se svými elektromobily - které nabídne pod svou vlastní značkou - nechce konkurovat Teslám. Elektrické škodovky budou prý levnější a mají plnit kritéria, která musí plnit každá Škoda - nabízet dobrou hodnotu za peníze, dobrý reálný dojezd, zajímavý design, asistenční systémy řidiče a musí být zábavné je řídit.
Tesla podle něj není konkurencí už proto, že její Model 3 si prý hraje na něco, čím není. „To je prémiové auto, ne vůz pro každého,” řekl s tím, že už základní cena 35 000 dolarů tomu odpovídá. A s daným řešením specifikací, kdy skutečně kupované vozy jsou ještě o hodně dražší, to platí tím spíš. A to není cesta, kterou by se česká automobilka chtěla ubírat...
Škoda sice již hlasové ovládání nabízí, systém ovšem má své limity. Nová technologie Alexa od Amazonu má ovšem navýšit uživatelskou přívětivost a zlepšit ovládání
Jednou z elektrických prvotin značky má být sériová verze konceptu Vision E. Navzdory srovnatelnému způsobu pohonu u Tesly ale Škoda nechce s americkou značkou soupeřit o stejnou klientelu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 11:19 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch