Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škody výrazně zdraží, i když nenabídnou o moc víc. A firma tak přemýšlí, jak to obhájí
6.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škody byly dlouho spojovány hlavně s nízkými cenami. To v posledních létech tak úplně neplatí a teď se chystá další zdražení, které automobilka musí nějak ospravedlnit.
Není překvapivé, že Škoda jakožto součást koncernu VW do budoucna počítá s pozvolnou elektrifikaci svého portfolia. Do roku 2020 bychom se měli dočkat pěti novinek, které elektromotor používají v kombinaci se spalovací jednotkou, do roku 2025 pak má dorazit pět ryzích elektromobilů. Značka tím dostane své průměrné emise na potřebnou úroveň, zároveň se ale bude muset potýkat s jedním novým problémem - auta už nebude moci prodávat za ceny blízké těm dnešním.
„Elektromobily jsou mnohem dražší než vozy s normálními motory, proto musíme najít cílovou skupinu, která je připravena platit za auta více,“ uvedl prodejní a marketingový šéf značky Alain Favey. To jistě není lehký úkol a může být tím pravým důvodem nedávné změny strategie automobilky. Původně měl totiž první elektromobil Škoda dorazit v roce 2020, nakonec se ale ukáže již příští rok, přičemž půjde o elektrickou verzi Škody Citigo.
Tato novinka má nabídnout dojezd 300 kilometrů, čímž takřka dvakrát převýší akční rádius již nabízeného sesterského modelu VW e-up!. Je tedy evidentní, že vůz použije nové baterie. Na druhou stranu však jeho původní vývoj byl již do značné míry zaplacen, Škoda tak nebude muset laťku šponovat příliš vysoko. Na poměry malých aut půjde přesto o vyšší sumu a automobilka tak vyzkouší, jak budou lidé na „dražší totéž” v případě elektrického Citigo reagovat.
V roce 2019 se ukáže taktéž plug-in hybridní Superb, který velmi pravděpodobně sáhne po kombinaci 1,4litrového benzinového čtyřválce a elektromotoru. Škoda dokonce v mezičase vyvinula i hybridní architekturu, u které elektromotor pohání zadní nápravu. Předvedl ji konceptem Vision X, jenže toto ústrojí Superb PHEV nedostane, dorazit s ní má až produkční SUV někdy v roce 2020.
Počátek nové dekády je spojen rovněž s plně elektrickým SUV, které bude postaveno na modulární platformě MEB uzpůsobené alternativním pohonům. Hierarchicky se přitom tento vůz zařadí mezi modely Karoq a Kodiaq, cenou ale přesáhne oba. S ohledem na dojezd, jenž má činit 500 km, lze počítat s částkou přesahující milion a půl korun v základu, což skutečně bude pro stávající zákazníky velký oříšek k rozlousknutí.
„Nejde o to, abychom se dostali s cenou co nejníže, nýbrž abychom představili přitažlivý vůz s konkurenceschopnou technikou, za který lidé ochotně zaplatí více,“ dodává Favey. Automobilka tak doufá, že lidé podlehnou jiným svodům než samotnému elektrickému pohonu a připlatí si třeba i za specifický design. V případě elektrických aut totiž designéři nebudou svázáni tolika konvencemi jako u vozů se spalovacími motory.
Lze dodat, že předzvěstí tohoto modelu byl koncept Vision E, který se ukázal loni v Šanghaji. Zajímavé přitom je, že Škoda jej bude vyrábět přímo v Mladé Boleslavi, čím se výrazně odliší od VW a Seatu. A tím alespoň trochu srazí ceny, z jejichž zvýšení má evidentně předem obavy...
Produkční Škoda Vision E dorazí v roce 2020 a nebude zrovna levná. Automobilka tak už teď řeší, jak donutit lidi zaplatit za takové auto klidně i dost přes milion korun
Zdroj: AutoNews
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 58 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 2 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry