Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží
2.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jestli je pro Ferrari něco zcela typické, pak jsou to atmosférické motory V12. Jenže v době honby za spotřebou a emisemi nemá nikdo nic jisté.
V polovině února jsme si představili Ferrari 812 Superfast, tedy modernizované kupé F12, která v nabídce značky vydrží další zhruba čtyři roky. Odhaleno bylo za obecného očekávání, že jde o poslední Ferrari vybavené motorem, který je pro něj typický jak nic jiného - atmosférickým plněným dvanáctiválcem. Pravda to ale byla i nebyla. Z ryzího pohledu tomu tak skutečně bude, motory V12 bez turbodmychadel jako takové ale z nabídky značky zcela nezmizí.
Podle šéfa značky Sergia Marchionneho dostane i následník modelu 812 dvanáctiválcový motor, jenž má opětovně disponovat atmosférickým plněním. Milovník svetrů se tak snaží vyvrátit zvěsti o downsizingu, přeplňování či definitivním zaříznutí motoru V12. „Náš šéf divize pohonných jednotek mi řekl, že by bylo naprosto šílené, kdybychom dvanáctiválec osadili turbodmychadlem, takže odpověď zní ne. Bude to atmosféricky plněný agregát s hybridním systémem,“ dodává Marchionne. Prioritou pro elektrifikaci ale dle něj údajně není snížení emisí či spotřeby. „Nesnažíme se splnit dva cíle. Opravdu chceme jen zlepšit náš výkon na okruhu,“ říká.
Není ale lehké tomu věřit - s přeplňovaným V12 by auto bylo jistě ještě rychlejší. Že Marchionne není úplně pravdomluvný, potvrzuje technický šéf značky Miachel Leiters. Ani podle něj tedy výroba dvanáctiválců neskončí, což Ferrari umožní výjimka pro malosériové automobilky. Díky tomu tak stačilo u modelu 812 Superfast sáhnout po vysokotlakém přímém vstřikování, a vůz rázem vyhovuje emisním normám EU6B. EU6C pak sice bude oříškem, řešení ale již existuje.
„Poté ovšem přijde legislativní regule ULEV, která začne platit v roce 2021 a kterou splníme jen díky hybridnímu dvanáctiválcovému ústrojí,“ dodává k tématu Leiters. Ač tedy Marchionne popírá, že by značka vůbec brala v potaz emise, ve skutečnosti se jimi zabývá. Ostatně emise (v tomto případě CO2, tedy ekvivalent spotřeby paliva) byly jedním z důvodů, proč Ferrari 488 GTB dostalo přeplňovaný V8 místo atmosférického.
Dvanáctiválec pak sice turba nedostane, v jeho případě si ale značka k lepším výkonům na trati i nižším hodnotám spotřeby i emisí dopomůže jinak. Proto jsme ostatně model 812 Superfast nazvali labutí písní čistých atmosférických motorů V12. V jeho případě totiž 6,5litrový agregát skutečně nic nehyzdí, ani turbodmychadlo, ani přivěšený elektromotor...
Jedním ze slavných motorů V12 (skutečně V12) Ferrari byla pohonná jednotka modelu Testarossa. V její tradiční podobě už ji v dalších modelech neuvidíme
Dvanáctiválec ve Ferrari 812 Superfast je posledním ryze atmosférickým. Ten další sice nedostane turbo, počítat ale musí s elektrifikováním
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva