Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží
2.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jestli je pro Ferrari něco zcela typické, pak jsou to atmosférické motory V12. Jenže v době honby za spotřebou a emisemi nemá nikdo nic jisté.
V polovině února jsme si představili Ferrari 812 Superfast, tedy modernizované kupé F12, která v nabídce značky vydrží další zhruba čtyři roky. Odhaleno bylo za obecného očekávání, že jde o poslední Ferrari vybavené motorem, který je pro něj typický jak nic jiného - atmosférickým plněným dvanáctiválcem. Pravda to ale byla i nebyla. Z ryzího pohledu tomu tak skutečně bude, motory V12 bez turbodmychadel jako takové ale z nabídky značky zcela nezmizí.
Podle šéfa značky Sergia Marchionneho dostane i následník modelu 812 dvanáctiválcový motor, jenž má opětovně disponovat atmosférickým plněním. Milovník svetrů se tak snaží vyvrátit zvěsti o downsizingu, přeplňování či definitivním zaříznutí motoru V12. „Náš šéf divize pohonných jednotek mi řekl, že by bylo naprosto šílené, kdybychom dvanáctiválec osadili turbodmychadlem, takže odpověď zní ne. Bude to atmosféricky plněný agregát s hybridním systémem,“ dodává Marchionne. Prioritou pro elektrifikaci ale dle něj údajně není snížení emisí či spotřeby. „Nesnažíme se splnit dva cíle. Opravdu chceme jen zlepšit náš výkon na okruhu,“ říká.
Není ale lehké tomu věřit - s přeplňovaným V12 by auto bylo jistě ještě rychlejší. Že Marchionne není úplně pravdomluvný, potvrzuje technický šéf značky Miachel Leiters. Ani podle něj tedy výroba dvanáctiválců neskončí, což Ferrari umožní výjimka pro malosériové automobilky. Díky tomu tak stačilo u modelu 812 Superfast sáhnout po vysokotlakém přímém vstřikování, a vůz rázem vyhovuje emisním normám EU6B. EU6C pak sice bude oříškem, řešení ale již existuje.
„Poté ovšem přijde legislativní regule ULEV, která začne platit v roce 2021 a kterou splníme jen díky hybridnímu dvanáctiválcovému ústrojí,“ dodává k tématu Leiters. Ač tedy Marchionne popírá, že by značka vůbec brala v potaz emise, ve skutečnosti se jimi zabývá. Ostatně emise (v tomto případě CO2, tedy ekvivalent spotřeby paliva) byly jedním z důvodů, proč Ferrari 488 GTB dostalo přeplňovaný V8 místo atmosférického.
Dvanáctiválec pak sice turba nedostane, v jeho případě si ale značka k lepším výkonům na trati i nižším hodnotám spotřeby i emisí dopomůže jinak. Proto jsme ostatně model 812 Superfast nazvali labutí písní čistých atmosférických motorů V12. V jeho případě totiž 6,5litrový agregát skutečně nic nehyzdí, ani turbodmychadlo, ani přivěšený elektromotor...
Jedním ze slavných motorů V12 (skutečně V12) Ferrari byla pohonná jednotka modelu Testarossa. V její tradiční podobě už ji v dalších modelech neuvidíme
Dvanáctiválec ve Ferrari 812 Superfast je posledním ryze atmosférickým. Ten další sice nedostane turbo, počítat ale musí s elektrifikováním
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 4 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 4 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 5 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 7 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 16:53 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova