Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží
2.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jestli je pro Ferrari něco zcela typické, pak jsou to atmosférické motory V12. Jenže v době honby za spotřebou a emisemi nemá nikdo nic jisté.
V polovině února jsme si představili Ferrari 812 Superfast, tedy modernizované kupé F12, která v nabídce značky vydrží další zhruba čtyři roky. Odhaleno bylo za obecného očekávání, že jde o poslední Ferrari vybavené motorem, který je pro něj typický jak nic jiného - atmosférickým plněným dvanáctiválcem. Pravda to ale byla i nebyla. Z ryzího pohledu tomu tak skutečně bude, motory V12 bez turbodmychadel jako takové ale z nabídky značky zcela nezmizí.
Podle šéfa značky Sergia Marchionneho dostane i následník modelu 812 dvanáctiválcový motor, jenž má opětovně disponovat atmosférickým plněním. Milovník svetrů se tak snaží vyvrátit zvěsti o downsizingu, přeplňování či definitivním zaříznutí motoru V12. „Náš šéf divize pohonných jednotek mi řekl, že by bylo naprosto šílené, kdybychom dvanáctiválec osadili turbodmychadlem, takže odpověď zní ne. Bude to atmosféricky plněný agregát s hybridním systémem,“ dodává Marchionne. Prioritou pro elektrifikaci ale dle něj údajně není snížení emisí či spotřeby. „Nesnažíme se splnit dva cíle. Opravdu chceme jen zlepšit náš výkon na okruhu,“ říká.
Není ale lehké tomu věřit - s přeplňovaným V12 by auto bylo jistě ještě rychlejší. Že Marchionne není úplně pravdomluvný, potvrzuje technický šéf značky Miachel Leiters. Ani podle něj tedy výroba dvanáctiválců neskončí, což Ferrari umožní výjimka pro malosériové automobilky. Díky tomu tak stačilo u modelu 812 Superfast sáhnout po vysokotlakém přímém vstřikování, a vůz rázem vyhovuje emisním normám EU6B. EU6C pak sice bude oříškem, řešení ale již existuje.
„Poté ovšem přijde legislativní regule ULEV, která začne platit v roce 2021 a kterou splníme jen díky hybridnímu dvanáctiválcovému ústrojí,“ dodává k tématu Leiters. Ač tedy Marchionne popírá, že by značka vůbec brala v potaz emise, ve skutečnosti se jimi zabývá. Ostatně emise (v tomto případě CO2, tedy ekvivalent spotřeby paliva) byly jedním z důvodů, proč Ferrari 488 GTB dostalo přeplňovaný V8 místo atmosférického.
Dvanáctiválec pak sice turba nedostane, v jeho případě si ale značka k lepším výkonům na trati i nižším hodnotám spotřeby i emisí dopomůže jinak. Proto jsme ostatně model 812 Superfast nazvali labutí písní čistých atmosférických motorů V12. V jeho případě totiž 6,5litrový agregát skutečně nic nehyzdí, ani turbodmychadlo, ani přivěšený elektromotor...
Jedním ze slavných motorů V12 (skutečně V12) Ferrari byla pohonná jednotka modelu Testarossa. V její tradiční podobě už ji v dalších modelech neuvidíme
Dvanáctiválec ve Ferrari 812 Superfast je posledním ryze atmosférickým. Ten další sice nedostane turbo, počítat ale musí s elektrifikováním
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 3 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 12:35 - pavproch
- BMW Divize 04.19. 12:20 - jerry
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan