Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Slavný designér udělal z Lamba ošklivé Lambo. Chce ho prodávat za 33 milionů
19.8.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Když se začal světu odhalovat stroj jménem Kode 0, říkali jsme si, že vypadá trochu moc jako Lamborghini. Teď už je to jasné, je to Lamborghini.
Není tak slavný jako třeba Marcello Gandini, mezi smetánku světových designérů posledních dekád ale bezesporu patří. A jeho věhlas je tím větší, čím více na východ zamíříte. Jmenuje se Ken Okuyama a z pohledu automobilového nadšence proslul hlavně svou prací pro Pininfarinu. Tehdy navrhl třeba design Ferrari Enzo nebo novodobého Maserati Quattroporte, pracoval také na vzhledu Ferrari 599 GTB Fiorano či Porsche 911 996 a Boxster 986. Jak sami vidíte, málokteré z jeho děl nepostrádá alespoň špetku kontroverze, ale to je Ken Okuyama, i tím dokázal vždy zaujmout.
V posledních letech pracuje pod hlavičkou vlastní firmy Ken Okuyama Design, bylo by ale naivní si myslet, že se zabývá jen auty. Zejména v Japonsku je slavný spíše díky svým designům rychlovlaků či celé kolekce dobře prodávaných brýlí, ani na auta ovšem nezapomíná. Loni přišel se svou prvotinou jménem Kode 57, podivném roadsteru stojícím na technických základech Ferrari. Nabízí ho za asi 51 milionů Kč a kupodivu pro něj našel pět zákazníků, dva i mimo japonsko. A včera večer amerického času představil své dílo číslo dvě.
Znovu si po vzoru názvu jeho firmy (Ken Okuyama DEsign) říká Kode, tentokrát ale 0. Když na něj přes týden začal lákat upoutávkami, říkali jsme si, že snad zkopíroval styl Lamborghini, neboť odhalené části ukazovali styl velmi blízký právě Lambu. Teď už můžeme auto vidět celé, známe i jeho technickou podstatu a můžeme dodat - je to Lambo.
Okuyama si tentokrát vzal jako základ Lamborghini Aventador a přestylizoval ho. Dále zmíněné berte jen jako můj názor, můžete mít jiný, ale po mém soudu nikoli k lepšímu. Kdyby stvořil úplně jinak vyhlížející stroj, jako nakonec loni, proč ne, je to jen věc vkusu. On ale udělal auto, které pořád dává jasně najevo, že je Lamborghini, jen je trochu jiné. A podle mě nikoli hezčí.
Výsledkem má být vůz klanící se éře extrémně klínovitých aut, jakým bylo třeba Lamborghini Countach a v tomto směru snad uspěl. Jen stvořil cosi jako auto budoucnosti z roku 1983 - není to moderní, není to futuristické a není to dostatečně svébytné.
Technicky Okuyama neudělal s autem nic, takže nadále pracuje se 700koňovým dvanáctiválcem o objemu 6,5 litru, pohonem všech kol a automatem ISG. To jistě není nic špatného, zvláště když jej obdařil karbonovou karoserií snižující hmotnost na 1 550 kg. Jestli to ale stačí na ospravedlnění neskromné ceny 1,5 milionu dolarů (přes 33 milionů Kč) za kus, to už musíte posoudit sami. Osobně bych preferoval hezčí Aventador za zlomek této ceny, ale nikdo vám nebere možnost vidět věci docela jinak...
Do našeho gusta se Ken Okuyama tentokrát netrefil, třeba do vašeho ano...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024 - Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024 - Kolabující elektrická odnož Volva má po odvrhnutí Švédy dál problémy, ani nalitých 22 miliard nestačí na její záchranu
29.2.2024 - WRC po dvou letech končí s hybridy a vrací se ke spalovacím motorům, ani tam to není únosná koncepce
29.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry