Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Slováci postavili další nový supersport, do auta vážícího 880 kg napěchovali 300 koní
5.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Říká si velmi sebevědomě a možná ne úplně nemístně. Se svým poměrem výkonu a hmotnosti slibuje výjimečné svezení. A brzy prý zamíří do prodeje.
Je to možná překvapivé, ale Slovensko je rodištěm zcela nových sportovních aut. V roce 2002 se objevil K-1 Attack Roadster, ze kterého se posléze zrodila novodobá Praga R1. Také tam vzniká létající vůz, ten lze za sportovní svým způsobem také označit. Další do třetice přidává společnost Brutal. Ta po deseti letech vývoje představila svou prvotinou zvanou S1.
Práce na voze stále pokračují a předprodukční prototyp najíždí další cenné kilometry. V plánech totiž není jen silniční varianta, ale také okruhové provedení R1 a holá platforma P1 osazená jen základní elektronikou. Podle firmy Brutal je možné dodat motor o výkonu až 600 koní, základní provedení S1 se ovšem musí obejít s poloviční porcí. Pomalé bychom jej ale nenazývali ani náhodou.
Důvodem je snaha o ryzí vzrušení za volantem. Proto Brutal disponuje nejen odlehčenou konstrukcí, na které se podílí třeba ramena z chrom-molybdenové oceli, ale i karoserie kombinující kompozitní prvky jako karbon, sklolaminát či pěnu airex. Dokonce i bílý nátěr je minimalistický, aby na voze nebylo jediné kilo navíc. Proto asi nepřekvapí, že uvnitř najdete jen sedačky, ochrannou klec a pár budíků.
V tomto ohledu firma tvrdí, že „pokud vás zajímají auta luxusní, s posilovači, klimatizací, elektrickými okny, koberci, čalouněním, ABS, ASR a podobnými výdobytky dnešní doby, je nejvyšší čas přejít k jiným výrobcům automobilů“. Tedy jinými slovy, pokud hledáte auto, ve kterém si kromě samotné jízdy budete chtít užívat i něco jiného, hledejte jinde.
Jsou-li ale časté návštěvy okruhů, na které se dostanete po vlastní ose, vaší prioritou, pak by vás Brutal S1 mohl uspokojit. S ohledem na přísnou dietu nemá vážit více než 880 kilogramů, přičemž vrcholná verze dostane přeplňovaný dvoulitr od Subaru naladěný na 300 koní. S tím je spárován pěti- či šestistupňový manuál, zrychlení z klidu na stovku pak má proběhnout pod 3,9 sekundy.
Firma by dle plánů ráda vyráběla až šest exemplářů (tomu se říká realistický záměr...) ročně, o ceně se ale zatím nikdo nezmiňuje. S ohledem na absenci elektrického stahování oken, posilovače či třeba audio systému by ovšem nemusela být enormní, i když bude dozajista odrážet i fakt, že vůz používá v případě podvozku a brzd komponenty odvozené od skutečných závodních aut.
Dodat pak jen lze, že vůz s klínovitou karoserií navrhl Jakub Štarman během svého působení na bratislavské Akademii umění a designu. Momentálně jej ovšem najdeme ve stylistickém oddělení Škody, kde ale bohužel musí na prvky jako vzhůru výklopné dveře či rovnou na samotné sporťáky zapomenout...
Brutal S1 je novým sporťákem ze Slovenska, který má šance dotáhnout nápad ryzí zábavy do sériové výroby
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 54 minutami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 3 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry