Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sníte o soukromém tryskáči na kolech? Tohle auto jím je, bez přehánění doslova
1.9.2018 | Mirek Mazal
Dva luxusní dopravní prostředky staví před některé uživatele dilema, kterému dát přednost. V případě Limo-Jetu můžete podobné starosti pustit z hlav. Je obojím naráz.
Někteří cestující nevědí, jestli své úspory procestovat nejtišším a nejluxusnějším vozem světa nebo rovnou zvolit podobný luxus v soukromém tryskáči. Společnost Jetsetter se podívala na obě možnosti a přinesla svérázný kompromis. Jmenuje se Limo-Jet a před pár dny jej představila na festivalu Knowledge Fest v Dallasu.
Návštěvníci mohli vidět křížence letounu nejvyšší třídy s diskotékou a osobním automobilem. Základem stavby se stalo letadlo značky Learjet z USA, které se do vzduchu už nikdy nepodívá, protože se stalo homologovaným automobilem se všemi potřebnými doklady pro provoz na pozemních komunikacích.
Rachot proudových motorů vystřídala hudební soustava stereo reproduktorů o výkonu 4 500 wattů, která doplňuje audiovizuální zážitek z kabiny pojízdného tryskáče. Reproduktory a světla jsou napojena na pětici palubních televizorů viditelných z kožených sedaček po levém boku aerodynamického trupu. Dovnitř se pohodlně vejde jedna menší diskotéka i s občerstvením, vchod výklopnými dveřmi zůstal věrný světu letadel.
Řidič pestrého korábu má své místo na vlastním sedadle uprostřed kabiny za dlouhým nosem bývalého letadla. Pomocí pedálů a volantu obsluhuje čtveřici domontovaných 28palcových kol s nízkoprofilovými pneumatikami. Během údajně dvanáct let trvající konstrukce pomáhali se na stavbě specializovaní výrobci komponentů podvozku. V roce 2006 Frank DeAngelo vymyslel exotický plán a pustil se do práce. „V té době jsem byl dost hloupý, abych řekl, jo, udělejme to,“ usmívá se DeAngelo. Jen stavba zadní sklolaminátové kapoty vzala 9 měsíců a o elektroinstalaci prý se raději ani nechce bavit. Do projektu se zapojilo až 100 dalších lidí.
Výsledkem je kovově rudý osmiválcový přízrak s celkovou váhou 5,4 tuny o délce 12,8 metru. Ocas s křídlem míří 3,8 metru vzhůru k nebesům. Limo-Jet používá k bezpečné jízdě sadu kamer monitorující okolí, hlavně široké zadní partie jsou těžce kontrolovatelné z pozice pilota. Na dlouhé jízdy to nebude, ale luxusní párty napříč městem může stát za hřích.
Bláznivý nápad jednoho muže se stal skutečností a propojil dva světy. Letadlo se změnilo na blikající limuzínu
Zdroj: Limo-Jet@Facebook
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 3 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 49 minutami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 2 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 3 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 5 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 10:12 - honziss
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:59 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda