Současný Nissan GT-R se zaměří na více luxusu, ostré RS ale nabídne až 900 koní

Japonský supersport v posledních letech mířil pouze sportovním směrem. Nově má více naplnit odkaz kategorie Gran Turismo, na výkony ale zcela nezanevře.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Současný Nissan GT-R se zaměří na více luxusu, ostré RS ale nabídne až 900 koní

22.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Současný Nissan GT-R se zaměří na více luxusu, ostré RS ale nabídne až 900 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonský supersport v posledních letech mířil pouze sportovním směrem. Nově má více naplnit odkaz kategorie Gran Turismo, na výkony ale zcela nezanevře.

Nová generace Nissanu GT-R rozhodně není za rohem, místo toho si na její příchod hezkých pár let počkáme, přičemž za označením R36 se má skrývat hybridní technika blížící se výkonem „Svaté trojici“. Do té doby si ovšem musíme vystačit se stávající generací, v jejímž případě stále ještě nedošlo ke splnění několika úkolů, které si její tvůrci předsevzali. Podle programového ředitele modelu GT-R Hiroshiho Tamury by se totiž japonský supersport měl posunout směrem k větší „prémiovosti”.

Tato mise odstartovala před dvěma roky a pouze posouvá původní zaměření vozu, které lze rozdělit do dvou zón - první část označení, GT, je modrou zónou a symbolizuje komfort, luxus a každodenní použitelnost. Druhá skrývající se za „eRkem“ je zónou červenou, přičemž její podstatou je jízdní dynamika. Podle Tamury se přitom Kazutoshi Mizuno, duchovní otec celého projektu, hnal hlavně za červenou zónou. „Nyní je pryč a já musím chránit původní koncept obou zón GT i R.“

Tamura přitom odkazuje na Nissan Skyline R34 M-Spec z roku 2001, který je podle něj dobrým pojetím modré zóny. „Chci, aby GT-R bylo mnohem prémiovější... nemělo by ovšem jít o pouhou iluzi, ale o skutečnou prémii, tedy kvalitu. Kvalitnější bude ovladatelnost, jízda, komfort, míra odhlučnění i samotná konstrukce. Stále tu máme příležitosti, které jsme zatím nevyužili,“ dodává k tématu Tamura a naznačuje, že takovým vozem byla třeba edice Egoist.

Toto provedení se soustředilo na vnější i vnitřní modifikace, přičemž v rámci interiéru mohli zákazníci vybírat z kombinace dvaceti barev koženého čalounění. Pod kapotou se ovšem nacházel zcela standardní 3,8litrový přeplňovaný šestiválec, který všechna čtyři kola zásoboval výkonem 530 koní a točivým momentem 612 Nm. S tímto výkonem se přitom verze Egoist rozjela z klidu na stovku (resp. 96 km/h) za 3,046 sekundy a dosáhla nejvyšší rychlosti 314 km/h.

S přehozením této výhybky je logické, že vzdálená je i ostřejší verze Nismo RS. Podle Takumy totiž „před 50 lety měly vrcholné sporťáky 200 koní. Poté 300 koní. Nyní je standardem 600 koní, cokoliv za touto hranicí je ale obtížné kontrolovat. Raději nebudu nic ani naznačovat, neboť zákazníci by mohli očekávat 800 nebo 900 koní. Je tohle v souladu s mou filozofií sebejisté jízdy? To není jen věc bezpečnosti, ale také pocitu jistoty, pokud sešlápnete plyn. Toto propojení je pro mně důležité. A proto stvořit RS není tak jednoduché.“

Takuma ovšem dodává, že jednou přijde den, kdy 800 nebo 900 koní nebude problém ovládnout, konkrétní datum ale zatím říci nemůže. Jelikož nové GT-R R36 má ale dorazit někdy na počátku příští dekády, dá se předpokládat, že varianta R35 Nismo RS bude na světě do konce té stávající. Standardní provedení by se v mezičase mělo dočkat větší kultivovanosti.

Dodat pak již můžeme jen tolik, že Tamura vlastní Skyline R32, do jehož vývoje zapojen nebyl. Pořídil si jej ovšem jako fanoušek, přičemž přistoupil k modifikacím. Ačkoliv karoserie zůstala nedotčena a vypadá stejně jako před 26 lety, motor nyní produkuje 600 koní. Tedy stejný výkon jako stávající Nismo, ovšem při mnohem nižší hmotnosti. I proto Tamura dodává, že „je to sleeper“, to už je ale trochu jiný příběh...


Současný Nissan GT-R se zaměří na více luxusu, ostré RS ale nabídne až 900 koní - 1 - Nissan GT-R Egoist Edition 01Současný Nissan GT-R se zaměří na více luxusu, ostré RS ale nabídne až 900 koní - 2 - Nissan GT-R Egoist Edition 02Současný Nissan GT-R se zaměří na více luxusu, ostré RS ale nabídne až 900 koní - 3 - Nissan GT-R Egoist Edition 03Současný Nissan GT-R se zaměří na více luxusu, ostré RS ale nabídne až 900 koní - 4 - Nissan GT-R Egoist Edition 04Současný Nissan GT-R se zaměří na více luxusu, ostré RS ale nabídne až 900 koní - 5 - Nissan GT-R Egoist Edition 05Současný Nissan GT-R se zaměří na více luxusu, ostré RS ale nabídne až 900 koní - 6 - Nissan GT-R Egoist Edition 06Současný Nissan GT-R se zaměří na více luxusu, ostré RS ale nabídne až 900 koní - 7 - Nissan GT-R Egoist Edition 07Současný Nissan GT-R se zaměří na více luxusu, ostré RS ale nabídne až 900 koní - 8 - Nissan GT-R Egoist Edition 08Současný Nissan GT-R se zaměří na více luxusu, ostré RS ale nabídne až 900 koní - 9 - Nissan GT-R Egoist Edition 09
Luxusní edice Nissanu GT-R zvaná Egoist se zaměřila hlavně na modifikace exteriéru a interiéru. Stejným směrem by se nyní měla pohnout celá produkce

Zdroj: Top Gear

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše