Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Specifikace revolučního dieselu na benzin Mazdy pro Evropu jsou zklamáním
7.2.2019 | Petr Prokopec
Japonci nedávno slibovali, že jejich převratný motor nabídne ještě více, než se dosud očekávalo. Jenže řeč byla o trzích s relativně levným benzinem a to ty evropské bohužel nejsou.
Jedním z nejočekávanějších vozů, které se letos dostanou do prodeje, je bezesporu nová Mazda 3. Ne však ani tak kvůli vzhledu či posunu interiéru na vyšší úroveň, ale kvůli obsahu motorového prostoru. V něm se kromě tradičních benzinových a dieselových motorů objeví i převratná jednotka SkyActiv-X, která využívá klasické svíčky pouze k úvodnímu zážehu obohacené směsi paliva, poté ale již funguje na bázi dieselového principu a zbytek směsi nechává vznítit tlakem.
Jak naznačoval uniklý polský ceník, nová Mazda 3 měla na evropské trhy dorazit v létě. Nicméně prezident severoamerické divize značky Masahiro Moto před pár dny naznačil, že zákazníci by se měli obrnit větší trpělivostí, ovšem z důvodu, kterému je třeba zatleskat. Mazda při pohledu na nízké americké ceny benzinu usoudila, že stavět marketing pouze na spotřebě by nezafungovalo, a proto měli technici začít dolovat z agregátu další výkon.
Moro sice již neřekl, co máme očekávat, nicméně pokud si uvědomíme, že původně se mluvilo o 190 koních, pak jsme počítali s 200 a více kobylami jako s jistotou. A je možné, že Mazda dokonce zajde ještě dále, což rozhodně není nereálné - koneckonců tu máme dva litry zdvihového objemu, které doplnil také kompresor.
Kam až se tedy Mazda dostane, není jisté. Co ale bohužel jisté je, to je skutečnost, že my z jejího dalšího ladění profitovat nebudeme. Na světě je totiž další ceník, tentokrát dokonce slovenský. A v něm nejsou zmíněny pouze částky požadované za jednotlivé výbavy a motorizace, ale rovněž i výkon pohonných jednotek. Ten, který je spojen s motorem SkyActiv-X, lze přitom popsat jediným slovem: zklamání.
Dle Slováků by Mazda měla nabídnout pod kapotou pouze 181 koní, což je s ohledem na výše popsaný objem a přeplňování docela málo. Stačí si uvědomit, že klasický benzinový dvoulitrový motor SkyActiv-G na některých trzích dává 164 koní, a to se obejde bez jakékoli převratné technologie. Novinka tedy zamíří výše o pouhých 17 koní.
Pokud doufáte, že uniklý ceník bude možné díky Morovým slovům hodit do koše, nejspíše vás zklameme. Severoamerický prezident Mazdy svou zmínkou o dalším ladění zjevně narážel pouze na tamní provedení, nikoliv na to evropské. Na starém kontinentu se automobilka jednoznačně zaměří právě na spotřebu, jíž uzpůsobí nastavení. Jinak by jí nejspíše i hrozilo překročení budoucích limitů a s tím spojené nemalé pokuty.
Že na tom něco bude, dokazuje ostatně i pohled na točivý moment - ani v tomto ohledu totiž nelze skákat nadšením, neboť 222 Nm pomalu odpovídá 213 Nm klasického atmosférického dvoulitru. V Evropě se tedy benzinkami nebudete pohybovat tak rychle, na druhou stranu ale čekejte méně zastávek.
Dodat pak již jen lze, že Mazda 3 s motorem SkyActiv-X bude k mání s manuálem i automatem, stejně jako lze volit pohon předních či všech čtyř kol. Na Slovensku odstartuje na částce 23 190 Eur (cca 598 600 Kč), která je o 80 tisíc korun nižší než v Polsku. S obdobnou sumou lze tedy počítat také u nás, což zklamání z výkonu alespoň trochu snižuje. Jsme přitom opravdu zvědavi, jak na takovou nabídku zareagují zákazníci - spotřeba je v Evropě velmi sledovaným parametrem, patrně více než výkon. Jen kvůli spotřebě ale zákazníci nemusí být ochotni investovat do nového motoru tolik peněz, větší kompromis mezi spotřebou a výkonem - nebo několik naladění v nabídce - by možná bylo moudřejší cestou...
Uniklý slovenský ceník odhaluje zklamání, které je spojeno s výkonem motoru SkyActiv-X...
...pohonná jednotka totiž v Evropě nabídne pouze 181 koní
Nová Mazda 3 s tímto agregátem bude k dispozici od léta
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 11 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 8 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 10 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 11 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry