Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Specifikace revolučního dieselu na benzin Mazdy pro Evropu jsou zklamáním
7.2.2019 | Petr Prokopec
Japonci nedávno slibovali, že jejich převratný motor nabídne ještě více, než se dosud očekávalo. Jenže řeč byla o trzích s relativně levným benzinem a to ty evropské bohužel nejsou.
Jedním z nejočekávanějších vozů, které se letos dostanou do prodeje, je bezesporu nová Mazda 3. Ne však ani tak kvůli vzhledu či posunu interiéru na vyšší úroveň, ale kvůli obsahu motorového prostoru. V něm se kromě tradičních benzinových a dieselových motorů objeví i převratná jednotka SkyActiv-X, která využívá klasické svíčky pouze k úvodnímu zážehu obohacené směsi paliva, poté ale již funguje na bázi dieselového principu a zbytek směsi nechává vznítit tlakem.
Jak naznačoval uniklý polský ceník, nová Mazda 3 měla na evropské trhy dorazit v létě. Nicméně prezident severoamerické divize značky Masahiro Moto před pár dny naznačil, že zákazníci by se měli obrnit větší trpělivostí, ovšem z důvodu, kterému je třeba zatleskat. Mazda při pohledu na nízké americké ceny benzinu usoudila, že stavět marketing pouze na spotřebě by nezafungovalo, a proto měli technici začít dolovat z agregátu další výkon.
Moro sice již neřekl, co máme očekávat, nicméně pokud si uvědomíme, že původně se mluvilo o 190 koních, pak jsme počítali s 200 a více kobylami jako s jistotou. A je možné, že Mazda dokonce zajde ještě dále, což rozhodně není nereálné - koneckonců tu máme dva litry zdvihového objemu, které doplnil také kompresor.
Kam až se tedy Mazda dostane, není jisté. Co ale bohužel jisté je, to je skutečnost, že my z jejího dalšího ladění profitovat nebudeme. Na světě je totiž další ceník, tentokrát dokonce slovenský. A v něm nejsou zmíněny pouze částky požadované za jednotlivé výbavy a motorizace, ale rovněž i výkon pohonných jednotek. Ten, který je spojen s motorem SkyActiv-X, lze přitom popsat jediným slovem: zklamání.
Dle Slováků by Mazda měla nabídnout pod kapotou pouze 181 koní, což je s ohledem na výše popsaný objem a přeplňování docela málo. Stačí si uvědomit, že klasický benzinový dvoulitrový motor SkyActiv-G na některých trzích dává 164 koní, a to se obejde bez jakékoli převratné technologie. Novinka tedy zamíří výše o pouhých 17 koní.
Pokud doufáte, že uniklý ceník bude možné díky Morovým slovům hodit do koše, nejspíše vás zklameme. Severoamerický prezident Mazdy svou zmínkou o dalším ladění zjevně narážel pouze na tamní provedení, nikoliv na to evropské. Na starém kontinentu se automobilka jednoznačně zaměří právě na spotřebu, jíž uzpůsobí nastavení. Jinak by jí nejspíše i hrozilo překročení budoucích limitů a s tím spojené nemalé pokuty.
Že na tom něco bude, dokazuje ostatně i pohled na točivý moment - ani v tomto ohledu totiž nelze skákat nadšením, neboť 222 Nm pomalu odpovídá 213 Nm klasického atmosférického dvoulitru. V Evropě se tedy benzinkami nebudete pohybovat tak rychle, na druhou stranu ale čekejte méně zastávek.
Dodat pak již jen lze, že Mazda 3 s motorem SkyActiv-X bude k mání s manuálem i automatem, stejně jako lze volit pohon předních či všech čtyř kol. Na Slovensku odstartuje na částce 23 190 Eur (cca 598 600 Kč), která je o 80 tisíc korun nižší než v Polsku. S obdobnou sumou lze tedy počítat také u nás, což zklamání z výkonu alespoň trochu snižuje. Jsme přitom opravdu zvědavi, jak na takovou nabídku zareagují zákazníci - spotřeba je v Evropě velmi sledovaným parametrem, patrně více než výkon. Jen kvůli spotřebě ale zákazníci nemusí být ochotni investovat do nového motoru tolik peněz, větší kompromis mezi spotřebou a výkonem - nebo několik naladění v nabídce - by možná bylo moudřejší cestou...
Uniklý slovenský ceník odhaluje zklamání, které je spojeno s výkonem motoru SkyActiv-X...
...pohonná jednotka totiž v Evropě nabídne pouze 181 koní
Nová Mazda 3 s tímto agregátem bude k dispozici od léta
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 00:05 - abgx1
- Pneu koutek 04.17. 23:53 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB