Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Specifikace revolučního dieselu na benzin Mazdy pro Evropu jsou zklamáním
7.2.2019 | Petr Prokopec
Japonci nedávno slibovali, že jejich převratný motor nabídne ještě více, než se dosud očekávalo. Jenže řeč byla o trzích s relativně levným benzinem a to ty evropské bohužel nejsou.
Jedním z nejočekávanějších vozů, které se letos dostanou do prodeje, je bezesporu nová Mazda 3. Ne však ani tak kvůli vzhledu či posunu interiéru na vyšší úroveň, ale kvůli obsahu motorového prostoru. V něm se kromě tradičních benzinových a dieselových motorů objeví i převratná jednotka SkyActiv-X, která využívá klasické svíčky pouze k úvodnímu zážehu obohacené směsi paliva, poté ale již funguje na bázi dieselového principu a zbytek směsi nechává vznítit tlakem.
Jak naznačoval uniklý polský ceník, nová Mazda 3 měla na evropské trhy dorazit v létě. Nicméně prezident severoamerické divize značky Masahiro Moto před pár dny naznačil, že zákazníci by se měli obrnit větší trpělivostí, ovšem z důvodu, kterému je třeba zatleskat. Mazda při pohledu na nízké americké ceny benzinu usoudila, že stavět marketing pouze na spotřebě by nezafungovalo, a proto měli technici začít dolovat z agregátu další výkon.
Moro sice již neřekl, co máme očekávat, nicméně pokud si uvědomíme, že původně se mluvilo o 190 koních, pak jsme počítali s 200 a více kobylami jako s jistotou. A je možné, že Mazda dokonce zajde ještě dále, což rozhodně není nereálné - koneckonců tu máme dva litry zdvihového objemu, které doplnil také kompresor.
Kam až se tedy Mazda dostane, není jisté. Co ale bohužel jisté je, to je skutečnost, že my z jejího dalšího ladění profitovat nebudeme. Na světě je totiž další ceník, tentokrát dokonce slovenský. A v něm nejsou zmíněny pouze částky požadované za jednotlivé výbavy a motorizace, ale rovněž i výkon pohonných jednotek. Ten, který je spojen s motorem SkyActiv-X, lze přitom popsat jediným slovem: zklamání.
Dle Slováků by Mazda měla nabídnout pod kapotou pouze 181 koní, což je s ohledem na výše popsaný objem a přeplňování docela málo. Stačí si uvědomit, že klasický benzinový dvoulitrový motor SkyActiv-G na některých trzích dává 164 koní, a to se obejde bez jakékoli převratné technologie. Novinka tedy zamíří výše o pouhých 17 koní.
Pokud doufáte, že uniklý ceník bude možné díky Morovým slovům hodit do koše, nejspíše vás zklameme. Severoamerický prezident Mazdy svou zmínkou o dalším ladění zjevně narážel pouze na tamní provedení, nikoliv na to evropské. Na starém kontinentu se automobilka jednoznačně zaměří právě na spotřebu, jíž uzpůsobí nastavení. Jinak by jí nejspíše i hrozilo překročení budoucích limitů a s tím spojené nemalé pokuty.
Že na tom něco bude, dokazuje ostatně i pohled na točivý moment - ani v tomto ohledu totiž nelze skákat nadšením, neboť 222 Nm pomalu odpovídá 213 Nm klasického atmosférického dvoulitru. V Evropě se tedy benzinkami nebudete pohybovat tak rychle, na druhou stranu ale čekejte méně zastávek.
Dodat pak již jen lze, že Mazda 3 s motorem SkyActiv-X bude k mání s manuálem i automatem, stejně jako lze volit pohon předních či všech čtyř kol. Na Slovensku odstartuje na částce 23 190 Eur (cca 598 600 Kč), která je o 80 tisíc korun nižší než v Polsku. S obdobnou sumou lze tedy počítat také u nás, což zklamání z výkonu alespoň trochu snižuje. Jsme přitom opravdu zvědavi, jak na takovou nabídku zareagují zákazníci - spotřeba je v Evropě velmi sledovaným parametrem, patrně více než výkon. Jen kvůli spotřebě ale zákazníci nemusí být ochotni investovat do nového motoru tolik peněz, větší kompromis mezi spotřebou a výkonem - nebo několik naladění v nabídce - by možná bylo moudřejší cestou...
Uniklý slovenský ceník odhaluje zklamání, které je spojeno s výkonem motoru SkyActiv-X...
...pohonná jednotka totiž v Evropě nabídne pouze 181 koní
Nová Mazda 3 s tímto agregátem bude k dispozici od léta
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Onboard videa 04.25. 19:03 - řidičBOB
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 18:40 - Brus
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda