Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Špióni přistihli při testech podivný prototyp Dacie Duster, má ještě starou karoserii
21.3.2019 | Petr Prokopec
Původní Duster už se dlouho neprodává, a tak překvapí, když zjevně sama automobilka vytáhne vůz s jeho karoserií za polární kruh. Liší se i dalšími specifiky, Dacia s ním nejspíše bude závodit.
O elektromobilech se v současné době mluví od rána do večera, jejich vývoji zasvětila nemalou část svého rozpočtu prakticky každá automobilka. Výjimkou není ani Dacia, jakkoliv je to na první pohled trochu překvapivé. Přeci jen rumunská automobilka je známa především pro nízké ceny svých modelů, zatímco elektromobily jsou všechno možné, jen ne levné. A jakkoliv se může spolehnout na zkušenosti i pomoc mateřské aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, nedá se předpokládat, že by i přes rozmělnění nákladů nabízela třeba elektrický Duster za méně než vysoké statisíce korun.
Přesto však bylo rumunské SUV nachytáno při testech za polárním kruhem, a to nikoliv v kombinaci s benzinovou či dieselovou pohonnou jednotkou. Místo toho pohon dostaly podle špiónů na starosti dva elektromotory. Nafocený Duster se navíc od sériové verze neliší pouze svým ústrojím, ale i karoserií a celkovým pojetím. Jeho revírem proto nejspíše nebudou běžné silnice, nýbrž závodní tratě.
Se světem motorsportu má rumunská značka nemalé zkušenosti, v minulosti se poměrně úspěšně účastnila francouzské série Andros Trophy. Ta se jezdí od roku 1990 na sněhu a ledu, přičemž postupně přilákala diváky, špičkové jezdce i automobilky. Od příští sezóny pak navíc počítá se zcela novou vrcholnou elektrickou kategorií, jíž si Dacia měla vybrat pro návrat do šampionátu. Její pravidla povolují pohon všech kol, proto ony dva motory dávají smysl.
Tyto informace jsou však prakticky jedinými, o jejich pravdivosti můžeme být alespoň přesvědčeni, jinak je prototyp zahalen pořádnou rouškou tajemna. Z fotek je jasně patrné, že elektrický speciál je založen na Dacii Duster první generace. To je v rámci vývoje logické, šampionátu Andros Trophy se druhá generace neúčastnila. To se do budoucna jistě změní, při vývoji ale zatím vychází ze staršího základu. Nakonec, sériové SUV se mezigeneračně technicky příliš nezměnilo, načež tedy nic takového není nutné ani u závoďáku.
Specifická je pak rovněž i karoserie, která byla patřičně rozšířena. A zatímco vpředu je kvůli lepší aerodynamice plná čelní maska, vzadu najdeme jednodílný odnímatelný panel. Dovnitř se nastěhovala ochranná klec a závodní sedadla. Vzhledem k tomu, že série se jede na sněhu a ledu, nepřekvapí pneumatiky s hroty, za ráfky se pak u vývojového prototypu skrývají vpředu brzdy Brembo, vzadu pak kotouče od Alpine.
Nakolik se daná konfigurace do prvního ostrého startu rumunského elektrického závoďáku změní, není jisté. Stoprocentně lze ovšem tvrdit, že elektrická Dacia hned tak na běžné silnice nezamíří. I přes onen přístup do aliančních skladů by její cena byla příliš vysoká. Nicméně se dá předpokládat, že vlak, který Rumuni uvedli do pohybu, jednou do cíle dorazí. Pokud jste tedy fanouškem značky i elektrifikace, můžete začít šetřit - nakonec i sami Rumuni dříve řekli, že příchod elektrického modelu je otázkou „kdy” a nikoli „zda”.
Nachytaná elektrická Dacia Duster je podle všeho vývojovým prototypem závodního speciálu, který příští rok zamíří do vrcholné kategorie Andros Trophy
Zdroj: Auto Evolution
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 2 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 4 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 6 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 16:22 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22