Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Špióni přistihli při testech podivný prototyp Dacie Duster, má ještě starou karoserii
21.3.2019 | Petr Prokopec
Původní Duster už se dlouho neprodává, a tak překvapí, když zjevně sama automobilka vytáhne vůz s jeho karoserií za polární kruh. Liší se i dalšími specifiky, Dacia s ním nejspíše bude závodit.
O elektromobilech se v současné době mluví od rána do večera, jejich vývoji zasvětila nemalou část svého rozpočtu prakticky každá automobilka. Výjimkou není ani Dacia, jakkoliv je to na první pohled trochu překvapivé. Přeci jen rumunská automobilka je známa především pro nízké ceny svých modelů, zatímco elektromobily jsou všechno možné, jen ne levné. A jakkoliv se může spolehnout na zkušenosti i pomoc mateřské aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, nedá se předpokládat, že by i přes rozmělnění nákladů nabízela třeba elektrický Duster za méně než vysoké statisíce korun.
Přesto však bylo rumunské SUV nachytáno při testech za polárním kruhem, a to nikoliv v kombinaci s benzinovou či dieselovou pohonnou jednotkou. Místo toho pohon dostaly podle špiónů na starosti dva elektromotory. Nafocený Duster se navíc od sériové verze neliší pouze svým ústrojím, ale i karoserií a celkovým pojetím. Jeho revírem proto nejspíše nebudou běžné silnice, nýbrž závodní tratě.
Se světem motorsportu má rumunská značka nemalé zkušenosti, v minulosti se poměrně úspěšně účastnila francouzské série Andros Trophy. Ta se jezdí od roku 1990 na sněhu a ledu, přičemž postupně přilákala diváky, špičkové jezdce i automobilky. Od příští sezóny pak navíc počítá se zcela novou vrcholnou elektrickou kategorií, jíž si Dacia měla vybrat pro návrat do šampionátu. Její pravidla povolují pohon všech kol, proto ony dva motory dávají smysl.
Tyto informace jsou však prakticky jedinými, o jejich pravdivosti můžeme být alespoň přesvědčeni, jinak je prototyp zahalen pořádnou rouškou tajemna. Z fotek je jasně patrné, že elektrický speciál je založen na Dacii Duster první generace. To je v rámci vývoje logické, šampionátu Andros Trophy se druhá generace neúčastnila. To se do budoucna jistě změní, při vývoji ale zatím vychází ze staršího základu. Nakonec, sériové SUV se mezigeneračně technicky příliš nezměnilo, načež tedy nic takového není nutné ani u závoďáku.
Specifická je pak rovněž i karoserie, která byla patřičně rozšířena. A zatímco vpředu je kvůli lepší aerodynamice plná čelní maska, vzadu najdeme jednodílný odnímatelný panel. Dovnitř se nastěhovala ochranná klec a závodní sedadla. Vzhledem k tomu, že série se jede na sněhu a ledu, nepřekvapí pneumatiky s hroty, za ráfky se pak u vývojového prototypu skrývají vpředu brzdy Brembo, vzadu pak kotouče od Alpine.
Nakolik se daná konfigurace do prvního ostrého startu rumunského elektrického závoďáku změní, není jisté. Stoprocentně lze ovšem tvrdit, že elektrická Dacia hned tak na běžné silnice nezamíří. I přes onen přístup do aliančních skladů by její cena byla příliš vysoká. Nicméně se dá předpokládat, že vlak, který Rumuni uvedli do pohybu, jednou do cíle dorazí. Pokud jste tedy fanouškem značky i elektrifikace, můžete začít šetřit - nakonec i sami Rumuni dříve řekli, že příchod elektrického modelu je otázkou „kdy” a nikoli „zda”.
Nachytaná elektrická Dacia Duster je podle všeho vývojovým prototypem závodního speciálu, který příští rok zamíří do vrcholné kategorie Andros Trophy
Zdroj: Auto Evolution
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 54 minutami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch