Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Špióni přistihli při testech podivný prototyp Dacie Duster, má ještě starou karoserii
21.3.2019 | Petr Prokopec
Původní Duster už se dlouho neprodává, a tak překvapí, když zjevně sama automobilka vytáhne vůz s jeho karoserií za polární kruh. Liší se i dalšími specifiky, Dacia s ním nejspíše bude závodit.
O elektromobilech se v současné době mluví od rána do večera, jejich vývoji zasvětila nemalou část svého rozpočtu prakticky každá automobilka. Výjimkou není ani Dacia, jakkoliv je to na první pohled trochu překvapivé. Přeci jen rumunská automobilka je známa především pro nízké ceny svých modelů, zatímco elektromobily jsou všechno možné, jen ne levné. A jakkoliv se může spolehnout na zkušenosti i pomoc mateřské aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, nedá se předpokládat, že by i přes rozmělnění nákladů nabízela třeba elektrický Duster za méně než vysoké statisíce korun.
Přesto však bylo rumunské SUV nachytáno při testech za polárním kruhem, a to nikoliv v kombinaci s benzinovou či dieselovou pohonnou jednotkou. Místo toho pohon dostaly podle špiónů na starosti dva elektromotory. Nafocený Duster se navíc od sériové verze neliší pouze svým ústrojím, ale i karoserií a celkovým pojetím. Jeho revírem proto nejspíše nebudou běžné silnice, nýbrž závodní tratě.
Se světem motorsportu má rumunská značka nemalé zkušenosti, v minulosti se poměrně úspěšně účastnila francouzské série Andros Trophy. Ta se jezdí od roku 1990 na sněhu a ledu, přičemž postupně přilákala diváky, špičkové jezdce i automobilky. Od příští sezóny pak navíc počítá se zcela novou vrcholnou elektrickou kategorií, jíž si Dacia měla vybrat pro návrat do šampionátu. Její pravidla povolují pohon všech kol, proto ony dva motory dávají smysl.
Tyto informace jsou však prakticky jedinými, o jejich pravdivosti můžeme být alespoň přesvědčeni, jinak je prototyp zahalen pořádnou rouškou tajemna. Z fotek je jasně patrné, že elektrický speciál je založen na Dacii Duster první generace. To je v rámci vývoje logické, šampionátu Andros Trophy se druhá generace neúčastnila. To se do budoucna jistě změní, při vývoji ale zatím vychází ze staršího základu. Nakonec, sériové SUV se mezigeneračně technicky příliš nezměnilo, načež tedy nic takového není nutné ani u závoďáku.
Specifická je pak rovněž i karoserie, která byla patřičně rozšířena. A zatímco vpředu je kvůli lepší aerodynamice plná čelní maska, vzadu najdeme jednodílný odnímatelný panel. Dovnitř se nastěhovala ochranná klec a závodní sedadla. Vzhledem k tomu, že série se jede na sněhu a ledu, nepřekvapí pneumatiky s hroty, za ráfky se pak u vývojového prototypu skrývají vpředu brzdy Brembo, vzadu pak kotouče od Alpine.
Nakolik se daná konfigurace do prvního ostrého startu rumunského elektrického závoďáku změní, není jisté. Stoprocentně lze ovšem tvrdit, že elektrická Dacia hned tak na běžné silnice nezamíří. I přes onen přístup do aliančních skladů by její cena byla příliš vysoká. Nicméně se dá předpokládat, že vlak, který Rumuni uvedli do pohybu, jednou do cíle dorazí. Pokud jste tedy fanouškem značky i elektrifikace, můžete začít šetřit - nakonec i sami Rumuni dříve řekli, že příchod elektrického modelu je otázkou „kdy” a nikoli „zda”.
Nachytaná elektrická Dacia Duster je podle všeho vývojovým prototypem závodního speciálu, který příští rok zamíří do vrcholné kategorie Andros Trophy
Zdroj: Auto Evolution
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva