Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Srovnejte si nové BMW 7 s konkurencí, na jeho obří ledvinky to vrhá jiné světlo
18.1.2019 | Petr Prokopec
Chcete dát modernizovaným čelním partiím mnichovské vlajkové lodi druhou šanci? Pak je vedle přídí Audi A8 a Mercedesu třídy S raději nestavte, k lepšímu dojmu to nejspíše nepovede.
Design aut vnímá každý subjektivně, čas od času se však některý výrobce trefí natolik do vkusu celé zákaznické obce, že jeho novinku uvítá téměř bezvýhradný jásot. Stává se ovšem rovněž, že vozy se zároveň mohou dočkat i hromadného odporu. Právě do tohoto tábora patří i facelift BMW řady 7, jemuž palec dolů dal prakticky každý, kdo jej viděl. Stačilo k tomu velmi málo - v Mnichově se rozhodli, že čelní ledvinky jejich vlajkové lodi musí vidět i astronauté pobývající na mezinárodní vesmírné stanici.
Designéři proto plochu ledvinek oproti stávajícímu již poměrně velkému provedení ještě o 40 procent zvětšili - to je oficiální údaj BMW. Kvůli tomu narostla výška přídě o 50 milimetrů, což logicky muselo vzezření vozu razantně proměnit. Sedmička při pohledu zpředu již nepřipomíná ani tak klasickou limuzínu, ale spíše se svým pojetím blíží mohutným crossoverům. Právě na nich bychom přitom ledvinky takových rozměrů čekali, nicméně ani v jejich případě bychom neskákali zrovna nadšením.
Aby ale dali řadě 7 ještě jednu šanci, rozhodli jsme, že vůz pošleme alespoň do vizuálního souboje s její nejbližší německou konkurencí. Do ringu tedy nastupují rovněž Audi A8 a Mercedes-Benz třídy S. První z nich je do určité míry střižen dle stejného receptu, také jeho karoserii definují především ostré hrany. Příď však působí jako výrazně nižší, díky rozšíření čelní masky si limuzínu s SUV rozhodně nespletete, spíše začnete vzpomínat na sporťáky.
Pokud pohledem sklouzneme na boky, jsou si zástupci z Mnichova a Ingolstadtu ještě blíže, jediným lišícím prvkem je zalomení zadního bočního okna. Jinak ovšem disponují prakticky identickou siluetou, což představuje poměrně vzpřímenou příď (u BMW vlastně zcela) a klasickou tříprostorovou siluetu sedanu. Vzadu ovšem řada 7 se zvýšenou hranou zavazadelníku znovu začíná mířit směrem ke crossoverům, zatímco zástupce čtyř kruhů byste si klidně mohli splést s menšími modely A6 či A4.
Že jsme zapomněli na Mercedes? Nikoliv, stranou jsme ho zatím ponechávali záměrně. Třícípá hvězda je vůči zbývající dvojici mnohem osobitější. Na první pohled může připomenout spíše čtyřdveřové kupé, za čímž stojí hlavně vykrojení linie oken než střecha, která by se měla svažovat více než u soupeřů. Mercedes se přitom nesnaží v žádném ohledu příliš tlačit na pilu, i s ohledem na skutečnost, že klientela běžně kupující tento vůz je spíše konzervativního charakteru.
BMW oproti tomu nejspíše hodlá oslovit hlavně mladší ročníky, které chce velikostí čelních ledvinek asi zhypnotizovat. Nejsme si ale jisti, zda kdekoliv jinde než v Číně či Rusku uspěje. Mnichov jednoduše tentokráte zašel až příliš daleko, tedy v rámci exteriéru. Uvnitř kabiny ale pro změnu moderní trendy poněkud popírá. Jistě, máme tu 12,3palcový digitální přístrojový štít, stejně jako nemalý 10,25palcový displej multimédií. Vše ale tak nějak postrádá řád a čistotu.
Pro srovnání se schválně podívejte do interiérů Audi a Mercedesu, které jen potvrzují pravidlo, že v jednoduchosti je síla. V případě A8 by sice mnohý mohl namítnout, že nahrazení prakticky všech tlačítek digitálními displeji nemusí být zrovna ideální, nicméně zástupce čtyř kruhů ve vás již po prvním usednutí vzbudí dobrý dojem. Projděte si ale sai přiložené snímky a zvažte, za který vůz byste jako za společníka na toulkách napříč Evropou brali nejraději...
Vizuální srovnání BMW řady 7 2019 s Mercedesem třídy S a Audi A8
Kterou z německých limuzín byste si pořídili nejraději?
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 16 minutami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Card games have become an integral part of entertainment culture all over the world. 04.19. 11:36 - berylbruse
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan