Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Srovnejte si nový Ford Focus s tím předchozím. Je aspoň v něčem hezčí?
12.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka modrého oválu vzbuzuje spíše negativní reakce, i když z některých úhlů či zevnitř vypadá zajímavěji než třetí generace. Koukněte se ale na tu příď.
Není pochyb o tom, že největší automobilovou novinkou tohoto týdne je čtvrtá generace Fordu Focus. Zatímco však u předchůdců byl během premiéry slyšet alespoň tlumený aplaus, nyní tu máme spíše rozpaky. Modrý ovál se rozhodl, že pojetí vozu podstatně změní a i když je na první pohled zjevné, že jde o novinku, při absenci loga automobilky by řada lidí vůz zaměnila za hatchback některého z asijských výrobců. A to pro americkou automobilky nikdy nemůže být dobrá vizitka.
Pravda, design nemá na jízdní chování zrovna velký vliv. Navíc Ford provedl řadu technických změn, které mají novou generaci vrátit na špičku segmentu - máme tu zcela novou platformu s delším rozvorem a kratšími převisy, jenž navíc větší měrou používá vysokopevnostní ocel a hliník. Hmotnost tedy zamířila dolů a bezpečnost nahoru, stejně jako vnitřní prostor.
Problémem ovšem je, že zákazníky dnes nepřitahuje ani tak jízdní chování, jako právě design. A pokud je to něco z techniky, pak jde o motor. V druhém ohledu nemá Focus mnoho co nabídnout, když dnes klíčové benzinové motory jsou jen tříválce, které nikdy nemohou být opravdu dobré. A design... Na ten si dnes posvítíme srovnáním s předchozí generací tohoto model. Z toho je teprve patrné, kolik se toho změnilo a i když Ford nevyrukoval s opravdu masivními změnami, mnohé pozměněné detaily dávají vozu docela jinou tvář.
Začneme u přídě, kde jsme se dočkali nové masky, světlometů i nárazníků s agresivně stylizovanými bočními „kapsami“. Jakkoliv přitom tyto prvky měly čelní partie maximálně zdramatizovat, jejich vedlejším efektem je i jistá zavalitost. Ona maska totiž není úzká a široká jako dříve, ale spíše vyšší. Méně protažené jsou i světlomety, přičemž dojem spíše vysokého než širokého vozu umocňuje i uskupení nárazníku. Tohle se zkrátka moc nepovedlo.
Přesunout se můžeme na boky, kde v kritice nebudeme pokračovat. Právě naopak máme pocit, že toto je nejlepší pohled, jaký nový Focus nabízí. Pravda, je vidět značná inspirace Mazdou 3, BMW řady 1 či Lexusem CT200h, zejména pak v zadní části, nicméně i díky jen zvolna stoupající linii oken a méně zaoblené střeše tu máme siluetu tradičních hatchbacků. Nápomocen je tomu již zmiňovaný prodloužený rozvor, stejně jako snížená výška.
V pozitivním duchu budeme pokračovat rovněž u zádě, kde protažená světla a níže posazený difuzor napomáhají snížit zavalitost karoserie i její výšku. Ford se navíc rozhodl usadit název modelu pod své logo, čímž do značné míry nahradil chromový pásek, jenž mnohá konkurence aktuálně používá k propojení světel. To napomáhá optickému rozšíření, stejně tak ovšem nový Focus působí hodnotnějším dojmem.
Ve finále tu máme interiér, který působí pro změnu „uklizenějším” dojmem. U minulé generace se náhle zdá, jakoby designéři Fordu vždy na nějaký prvek zapomněli - a když své dílo představili vedení, to je vyhodilo s tím, že je zapotřebí přidělat ještě ovládání klimatizace, audio systému a podobně. Návrháři proto vždy část své práce vygumovali a doplnili, výsledkem čehož je nevzhledný mišmaš.
Jak je tedy patrné, nová generace tu předchozí převyšuje v pozitivním slova smyslu, a to jak zevnitř, tak i zvenčí v případě boků a zádě. Naneštěstí dominantou každého auta je především jeho příď, a ta zkrátka tentokrát nevypadá příliš vábně. Je možné, že na vás působí zcela jinak, ostatně pohled na design je vždy ryze subjektivní. I proto jsme vlastně hodně zvědavi, jak si nový Focus povede.
Pomoci mu mohou ceny, které známe už i v případě českého trhu. V tomto ohledu má Focus trumfy na své straně, neboť zde startuje o nějakých 60 tisíc korun níže než Škoda Octavia, což není zanedbatelné. Nový Focus tedy nakonec nemusí mít až tak těžký život - další měsíce a roky ukážou, jak moc se zákazníkům trefil do noty.
Nový Ford Focus je prakticky ve všech ohledech pohlednější než předchůdce. Výjimkou jsou čelní partie, které jsou ale naneštěstí ty dominující, jenž ve vás nakonec zanechají určující dojem - a ten tedy není zrovna pozitivní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 11 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 4 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 5 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 7 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 8 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva