Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Srovnejte si nový VW Polo s tím předchozím: novinek je víc, než se zdá
18.6.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nová generace neproměnila Polo ve zcela jiný vůz, to ani zdaleka. Přímé srovnání přesto ukáže, že změn je dost. A uvnitř jsou až revoluční.
Uplynulý pátek byl dnem velké premiéry nového Volkswagenu Polo. Tedy, mohl jím být, kdyby nespočet předchozích špionážích záběrů, upoutávek a úniků oficiálních materiálů neukázal z auta prakticky vše. A kdyby také bylo co převratného odhalovat. VW se tady podržel svých nejlepších tradic a design jednoho ze svých klíčových modelů mezigeneračně změnil jen tak, jak bylo nezbytně nutné.
Však už před několika měsíci jsme vůz mohli spatřit jen s minimem kamufláže a ani tehdy to nezpůsobilo poprask. „To samé v bledě modré,” říkala tehdy řada z vás. Se dnešní znalostí skutečného stavu věcí si můžeme říci, ze to nebyly nemístné poznámky, nebylo by ale přesné označit nové Polo jen za větší facelift předchozí generace. Ačkoli vůz sází na stejný styl, po technické stránce je nový téměř od A do Z. A ani z hlediska designu není snad v jediném konkrétním aspektu úplně stejný.
Nejlépe to ukáže vizuální porovnání nového a starého modelu, tedy šesté a páté generace bok po boku. Právě z něj je patrné, že ačkoli např. výška vozu zůstala úplně stejná (1,45 metru), vizuálně působí novinka jako nižší, méně „zavalité auto”. Za to může jednak změna zbylých rozměrů, tedy jak délky (4,05 m, o 8 cm více než dosud), tak šířky (1,75 m, +7 cm) i rozvoru (2,56 m, +9 cm). Rozvorem tedy nové Polo překonává i Golf čtvrté generace a také díky němu působí jako vůz přinejmenším o půl třídy výše než dosud.
Za změnu dojmu ale nemohou jen rozměry, jsou tu i jiné designové detaily. Nižší přední světla, protáhlejší spodní linie bočních oken, výraznější linky na boku i zádi i více do stran protažené koncové světlomety dělají Polo vizuálně nižším, pocitově stabilnějším. A máme pocit, že to spolu s faktickými změnami může být jen ku prospěchu věci.
Kdo poznal dosavadní Polo GTiI ví, že s motorem 1,8 TSI bylo v podstatě přemotorované auto - sympaticky, ale přesto. Nové GTI má ještě objemnější a silnější motor a bude potřebovat větší rozvor, širší rozchod a nižší těžiště, aby se s ním vypořádalo se ctí. A když jsme u verze GTI, ta se možná na první pohled změnila ze všech nejméně, na ten druhý jsou na ni ale patrné úplně stejné inovace.
Technické změny jsou rozsáhlé - krom jiných rozměrů je tu jiná platforma, až na litrový tříválec úplně nové motory (všechny s avizovaným upsizingem - 1,5 TSI místo 1,4 TSI a 1,2 TSI, 1,6 TDI místo 1,4 TDI a 2,0 TSI místo 1,8 TSI) či nové nebo přepracované převodovky. Kompletní technická data neznáme, ale čekejme lehčí, rychlejší a úspornější vůz v jakékoli verzi.
Největší změnu ovšem představuje interiér, tam nezůstal kámen na kameni. Pochopitelně bude záležet na tom, jaké varianty si srovnáme, ale už poněkud odvážný přesun výdechů ventilace níže dělá hodně. Docela jinak koncipovaná je též přístrojová deska, výstupy informačně zábavních systémů či výplní dveří. A vsadit si můžete i na více prostoru uvnitř, ze známých dat zatím víme o 351litrovém zavazdelníku, tedy o čtvrtinu větším „kufru” než dosud - prostor zejména pro nohy cestujících vzadu se mohl změnit podobným způsobem.
Podívejte se sami níže na to, jak se Polo změnilo zejména po vizuální stránce. Z techniky jsme probrali to známé, zbytek si řekneme později, kdy budou zajímavá zejména detailní data verze GTI. A zbytek obrázku dokreslí ceník - soudě podle první, už známé ceny na německém trhu čekejme mezigenerační nárůst asi o 5 procent, tedy nic dramatického. Ostatně, k nějakým velkým změnám ostatně nedává současný napěchovaný trh malých aut prostor...
Vizuální srovnání VW Polo šesté generace s pátou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva