Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong Tivoli XLV plně odhalen, je to korejský Kodiaq se 720 litry v kufru
1.3.2016 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
SsangYong už nevyrábí ošklivá auta a Tivoli je důkazem, že mohou být i praktické. Pokud běžně převážíte dceři klavír, mohl by se vám hodit.
Dnes už je jasné, korejský SsangYong přestál globální finanční krizi díky indické firmě Mahindra. A co víc, déle už se nechce profilovat jako výrobce velice podivných aut, která bylo složité popisovat bez použití slova ošklivé. Díky tomu teď můžeme pozorovat jeho rozlet v té nejlepší podobě a ženevský autosalon mu za to tleská. Ostatně právě tam teď představuje oficiálně dříve avizovaný model Tivoli XLV, o 238 milimetrů prodloužený základní crossover.
Říkáme mu korejský Kodiaq, protože se 720 litry zavazadlového prostoru hraje na podobnou notu. A ukazuje elegantní návod, jak se lze vypořádat s dost možná nedostatečným základním 423litrovým objemem, respektive jak z už docela vzdušného kufru Hondy CR-V udělat chudáka na víkendové nákupy (dodám, že ta vládne o 130 litrů nižší hodnotou). Kufromilci by mohli zabrečet snad jen kvůli absenci sedmimístného provedení, které by se při takové hodnotě přímo nabízelo.
Od základní verze se tak či onak XLV neliší ani pod kapotou, kde lze nadále vybírat mezi dvěma šestnáctistovkami. V prvním případě lze přitom počítat se 128 koňmi a 160 Nm, ve druhém pak se 115 koňmi a 300 Nm. Oba agregáty můžete doplnit manuálem či automatem od firmy Aisin a na výběr bude rovněž pohon předních nebo všech čtyř kol. O jízdní dynamice automobilka zatím mlčí, ale udává, že prodloužená verze emituje do ovzduší o 10 g CO2 na kilometr a v případě nafty o 5 g na kilometr více CO2 než vůz se standardní karoserií.
Automobilka si od novinky navzdory nezměněné palubní desce slibuje zájemce o ta nejprostornější a nejuniverzálněji použitelná auta segmentu, cenu však nadále nepustila do éteru. Hovoří se poměrně hlasitě i o sumě, kterou bude uvádět v ceníku. Navýšení o tisíc Euro (cca 27 tisíc oproti základu se stejnou technickou výbavou se zatím nedá oficiálně potvrdit. Jakmile se v květnu začne prodávat, očekávat můžete další podrobnosti.
SUV s obřím kufrem v Ženevě nechybělo
SsangYong Tivoli je takovým korejským Kodiakem určeným všem, co chtějí mít crossovery na stěhování pořádného množství harampádí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 3 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 4 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 6 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 18:40 - Brus
- Onboard videa 04.25. 18:32 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB