SsangYong XIV-2: „čtrnácka” o krok blíže realitě

(+ živé foto) Jménem XIV je míně spíše„crossoverovitost” výtvoru SsangYongu, my se přidržíme římského vyznění. Toto je jeho druhá evoluce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

SsangYong XIV-2: „čtrnácka” o krok blíže realitě

6.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

SsangYong XIV-2: „čtrnácka” o krok blíže realitě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Jménem XIV je míně spíše„crossoverovitost” výtvoru SsangYongu, my se přidržíme římského vyznění. Toto je jeho druhá evoluce.

Koncept XIV se poprvé představil světu již na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Tehdy ale za svým jménem nesl označení číslicí jedna. Její vyznění bylo nejasné, ani nás snad ale nenapadlo, že by šlo o předzvěst začátku jakéhosi seriálu. Nicméně přesně to se ukázalo být pravdou - již v minulých měsících SsangYong avizoval odhalení konceptu XIV-2, který na „jedničku” - i přes naše jisté pochybnosti - přímo navazuje.

Určitě není mylné označit XIV-2 za krok směrem k sériové výrobě, nejde ale o posun úplně obvyklý. Nedá se totiž říci, že by oproti XIV-1 vypadal vyloženě „sériověji”, vyhlíží spíše trochu jinak a naznačuje, co má automobilka s tímto modelem za úmysly. Chystá totiž nejen pětidvéřovou variantu, ale i třídvířko, prodlouženou verzi a také otevřené provedení. XIV-2 má naznačovat podobu toho posledního jmenovaného.

Že vůz přišel o část své střechy bylo ostatně zjevné již z prvních uvolněných skic. Více než o korejskou variaci na Evoque Cabrio jde ale spíše o přerostlý Fiat 500C, když koncepce nedovoluje sundat střechu celou, ale pouze její vrchní část. Tím ale odlišnosti proti XIV-1 nekončí - krom lehce pozměněné přídě je tu především dosti odlišný profil (vůz je pouze třídvéřový) a z toho vyplývající pozměněná záď. Všimněte si hlavně jiného sklonu sloupků C, odlišného pojetí koncových světel a navazujících tvarů nárazníku.

Jak se vám tyto změny líbí či nelíbí, to už posuďte sami, my dodáme jen tolik, že vůz měří na délku 4,17 metru, na šířku 1,82 metru a na výšku 1,57 metru. Rozvor náprav pak činí 2,6 metru. Od předchozího provedení se tedy velikostně zásadně neliší.

Pod kapotou můžeme najít hned dva motory, což je u konceptu dosti neobvyklé. Oba mají objem 1,6 litru a jak možná čekáte, jeden je benzinový a druhý naftový. Ten první jmenovaný disponuje výkonem 125 koní a točivým momentem 158 Nm, k dispozici může mít buď manuální, nebo automatickou převodovku (opět nezvyklé) přičemž s ručně řazenou má spotřebu 5 litrů benzinu na 100 km, se samočinnou 5,3. Pohotovostní hmotnost v závislosti na tomtéž činí buď 1 170 nebo 1 190 kg.

Naftový motor nabízí s přeplňováním nejvýše 130 koní a 300 newtonmetrů, spotřebu 4,1 resp. 4,3 litru na 100 km a hmotnosti 1 260 a 1 280 kilogramů. Dynamické parametry v ani jednom případě bohužel neznáme.

Co ovšem známe je seriozní záměr SsangYongu tento vůz vyrábět. Kdy a v jakých variantách by se mohl dostat do „série” ale bude jasné až později.

Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012


SsangYong XIV-2: „čtrnácka” o krok blíže realitě - 1 - SsangYong XIV-2 zive 01SsangYong XIV-2: „čtrnácka” o krok blíže realitě - 2 - SsangYong XIV-2 zive 02SsangYong XIV-2: „čtrnácka” o krok blíže realitě - 3 - SsangYong XIV-2 zive 03SsangYong XIV-2: „čtrnácka” o krok blíže realitě - 4 - SsangYong XIV-2 zive 04SsangYong XIV-2: „čtrnácka” o krok blíže realitě - 5 - SsangYong XIV-2 zive 05SsangYong XIV-2: „čtrnácka” o krok blíže realitě - 6 - SsangYong XIV-2 zive 06SsangYong XIV-2: „čtrnácka” o krok blíže realitě - 7 - SsangYong XIV-2 zive 07SsangYong XIV-2: „čtrnácka” o krok blíže realitě - 8 - SsangYong XIV-2 zive 08SsangYong XIV-2: „čtrnácka” o krok blíže realitě - 9 - SsangYong XIV-2 zive 09SsangYong XIV-2: „čtrnácka” o krok blíže realitě - 10 - SsangYong XIV-2 zive 10
Popis obrázku
Stále ještě dost odvážný koncept SsangYongu naživo

SsangYong XIV-2: „čtrnácka” o krok blíže realitě - 11 - SsangYong XIV-2 foto 01SsangYong XIV-2: „čtrnácka” o krok blíže realitě - 12 - SsangYong XIV-2 foto 02SsangYong XIV-2: „čtrnácka” o krok blíže realitě - 13 - SsangYong XIV-2 foto 03SsangYong XIV-2: „čtrnácka” o krok blíže realitě - 14 - SsangYong XIV-2 foto 04SsangYong XIV-2: „čtrnácka” o krok blíže realitě - 15 - SsangYong XIV-2 foto 05SsangYong XIV-2: „čtrnácka” o krok blíže realitě - 16 - SsangYong XIV-2 foto 06SsangYong XIV-2: „čtrnácka” o krok blíže realitě - 17 - SsangYong XIV-2 foto 07SsangYong XIV-2: „čtrnácka” o krok blíže realitě - 18 - SsangYong XIV-2 foto 08SsangYong XIV-2: „čtrnácka” o krok blíže realitě - 19 - SsangYong XIV-2 foto 09
SsangYong XIV se přiblížil výrobě, ale spíše v tom smyslu, v jakých verzích bude jednoho dne nabízen. Sám o sobě zůstává XIV-2 produkci vzdáleným konceptem.

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.