Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong XIV-2: „čtrnácka” o krok blíže realitě
6.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Jménem XIV je míně spíše„crossoverovitost” výtvoru SsangYongu, my se přidržíme římského vyznění. Toto je jeho druhá evoluce.
Koncept XIV se poprvé představil světu již na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Tehdy ale za svým jménem nesl označení číslicí jedna. Její vyznění bylo nejasné, ani nás snad ale nenapadlo, že by šlo o předzvěst začátku jakéhosi seriálu. Nicméně přesně to se ukázalo být pravdou - již v minulých měsících SsangYong avizoval odhalení konceptu XIV-2, který na „jedničku” - i přes naše jisté pochybnosti - přímo navazuje.
Určitě není mylné označit XIV-2 za krok směrem k sériové výrobě, nejde ale o posun úplně obvyklý. Nedá se totiž říci, že by oproti XIV-1 vypadal vyloženě „sériověji”, vyhlíží spíše trochu jinak a naznačuje, co má automobilka s tímto modelem za úmysly. Chystá totiž nejen pětidvéřovou variantu, ale i třídvířko, prodlouženou verzi a také otevřené provedení. XIV-2 má naznačovat podobu toho posledního jmenovaného.
Že vůz přišel o část své střechy bylo ostatně zjevné již z prvních uvolněných skic. Více než o korejskou variaci na Evoque Cabrio jde ale spíše o přerostlý Fiat 500C, když koncepce nedovoluje sundat střechu celou, ale pouze její vrchní část. Tím ale odlišnosti proti XIV-1 nekončí - krom lehce pozměněné přídě je tu především dosti odlišný profil (vůz je pouze třídvéřový) a z toho vyplývající pozměněná záď. Všimněte si hlavně jiného sklonu sloupků C, odlišného pojetí koncových světel a navazujících tvarů nárazníku.
Jak se vám tyto změny líbí či nelíbí, to už posuďte sami, my dodáme jen tolik, že vůz měří na délku 4,17 metru, na šířku 1,82 metru a na výšku 1,57 metru. Rozvor náprav pak činí 2,6 metru. Od předchozího provedení se tedy velikostně zásadně neliší.
Pod kapotou můžeme najít hned dva motory, což je u konceptu dosti neobvyklé. Oba mají objem 1,6 litru a jak možná čekáte, jeden je benzinový a druhý naftový. Ten první jmenovaný disponuje výkonem 125 koní a točivým momentem 158 Nm, k dispozici může mít buď manuální, nebo automatickou převodovku (opět nezvyklé) přičemž s ručně řazenou má spotřebu 5 litrů benzinu na 100 km, se samočinnou 5,3. Pohotovostní hmotnost v závislosti na tomtéž činí buď 1 170 nebo 1 190 kg.
Naftový motor nabízí s přeplňováním nejvýše 130 koní a 300 newtonmetrů, spotřebu 4,1 resp. 4,3 litru na 100 km a hmotnosti 1 260 a 1 280 kilogramů. Dynamické parametry v ani jednom případě bohužel neznáme.
Co ovšem známe je seriozní záměr SsangYongu tento vůz vyrábět. Kdy a v jakých variantách by se mohl dostat do „série” ale bude jasné až později.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Popis obrázku
Stále ještě dost odvážný koncept SsangYongu naživo
SsangYong XIV se přiblížil výrobě, ale spíše v tom smyslu, v jakých verzích bude jednoho dne nabízen. Sám o sobě zůstává XIV-2 produkci vzdáleným konceptem.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 24 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 13:55 - Milanito
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22