Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Stále přísnější pravidla EU pohřbila další výjimečný motor a s ním celý model
23.5.2019 | Petr Prokopec
Naposledy před pár měsíci byl upraven kvůli nastupující normě Euro vyžadující filtry pevných částic i u benzinových motorů, jenže letos se šrouby utahují zas. A to je na motor 5,5 V8 od AMG moc a s ním i na celý roadster SL 63.
Je možné, že si optikou ohledů k životnímu prostředí a nakládání s dostupnými zdroji jako lidstvo žijeme nad poměry a svým způsobem si podřezáváme větev, na které sedíme. Je ale otázkou, co s tím lze reálně dělat, aby předejití budoucím problémům nepřineslo ještě větší potíže v současnosti. Prozatím snahu o zlepšení situace odnášejí hlavně ti, kterých je sice hodně, ale jejichž hlas je slabý - motoristé.
Automobilový segment tak zejména v Evropě potkaly velké změny a ještě radikálnější jsou za humny. Patrné je to i na nejnovějším kroku Mercedesu, který oznámil, že na konci května ukončí výrobu osmiválcového modelu SL 63. Oficiálně nebyl zmíněn žádný důvod, je ale více než jisté, že 5,5litrová jednotka má problém s emisemi a nepomohlo ani loňské snížení výkonu na 571 koní kvůli filtru pevných částic.
Mercedes má pochopitelně možnost nahradit starší jednotku novějším osmiválcovým čtyřlitrem, jenže to se mu u tak úzkoprofilového modelu prostě nevyplatí. Nebylo by přitom správné svalovat vše na to, že tento model je na konci své pouti životem - samotné SL žije dál a ačkoli s nástupcem se počítá, dorazit nemá dříve než v roce 2021. Do té doby se mohla i verze 63 od AMG dále prodávat, pravidla EU to ale nepřipustí.
Ptát se na tomto místě musíme, jaká mají v tomto případě smysl. Usměrňovat emise masových modelů prodávaných po statisících ročně je jistě v pořádku, neboť i malá změna bude mít velký efekt. Je ale skutečně nutné stejná pravidla aplikovat na všechny vozy bez výjimky? Mercedes za poslední tři roky prodal pouze 4 335 exemplářů modelu SL a je jasné, že všichni majitelé s nimi najezdili tolik kilometrů, kolik pár majitelů Golfů a Passatů. Proč tedy nepřimhouřit oko a - už pro pestrost na trhu - nechat žít tento a další výjimečný vůz, když snížení emisí té či oné škodliviny o pár procent stejně nebude mít na celkový stav žádný reálný dopad?
Nová pravidla EU tak vybíjejí z trhu další a další výjimečné vozy, jejichž konec nemá šanci ničemu reálně prospět. Útěchou budiž snad jen fakt, že Mercedes už potvrdil, že usilovně pracuje na nové generaci SL. Ta má sdílet platformu s příštím AMG GT, přičemž pevnou skládací střechu vymění za plátno. Dorazit pak mají i nouzová zadní sedadla, zatímco pod kapotou budeme moci přivítat hybridní ústrojí. Motor V12 se pak definitivně nevrátí, vyhrazen bude již jen Maybachu. Čtyřlitrový osmiválec ale k dispozici bude.
Na bližší upřesnění si budeme muset ještě nějaký ten měsíc počkat, pročež momentálně jen dodáme, že roadster bude k dispozici také s pohonem všech kol. Šéfdesignér automobilky Gorden Wagener pak dodal, že vzhledově bude novinka výrazně připomínat původní 300SL, což zní zajímavě. Škoda jen, že současné SL se toho bude muset dožít ve značně okleštěné podobě a bez pořádných motorů bude na trhu jen paběrkovat.
Výroba Mercedesu SL 63 tento měsíc skončí, emise osmiválce se neslučují se stále přísnějšími limity a u EU přes to nejede vlak
Zdroje: MB.PassionBlog, Mercedes-Benz
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova