Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Velké a vybavené SUV-kupé z Číny má i laserová světla, pořád stojí jen 558 tisíc
21.8.2019 | Petr Prokopec
Obvykle vám z čínských aut ukazujeme ta pozoruhodně levná, ne každé ale míří takovým směrem. Tohle chce zaujmout hlavně tím, jak vypadá a co umí, přesto není drahé.
Značku Wey stvořila čínská automobilka Great Wall před pouhými třemi lety. Nicméně již nyní přistupuje k modernizaci vůbec prvního modelu VV7. A aby toho nebylo málo, dočkalo se SUV také svého stylového bratříčka, který dorazil s přídomkem GT. Oba modely budou používat přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který byl naladěn na 234 koní a 360 Nm točivého momentu. Značka ovšem chystá plug-in hybridní ústrojí, s nímž by mohla smáznout i řadu evropských vozů. Zvláště pokud se jí povede udržet nízké ceny i na starém kontinentu.
Abychom však nepředbíhali, vrátíme se do roku 2017, kdy se na trh dostalo Wey VV7. Výše zmíněná jednotka byla součástí balení již tehdy, přičemž ji doplnil sedmistupňový automat. Také po něm můžete sáhnout i nadále, stejně jako zůstává na výběr pohon předních či všech čtyř kol. Ve všech ostatních ohledech však SUV prošlo nemalou proměnou. Nové jsou nárazníky, čelní maska i design litých kol. Daleko podstatnější je však modernizace světel, neboť ty ty k adaptivní technice dostaly rovněž laser-fosforové diody.
Od novinky tedy můžeme očekávat nejen větší atraktivitu, ale také lepší svítivost. A nahoru se šlo rovněž v rámci výbavy, neboť multimédia jsou nově spárována s 12,3palcovým displejem namísto 9palcového. Mimo to je VV7 osazeno systémem rozpoznávajícím obličej, dveře se tedy majiteli otevřou ještě předtím, než vůbec sáhne po klice. A novinkou je i systém Launch Control či dokonce zvukový generátor, který za pomoci audio systému umocňuje zvuk pohonné jednotky.
S toutéž technikou je spojena také verze VV7 GT, která se vzhledově liší hlavně v zadních partiích. Ty jsou v honbě za vizuálním připodobněním kupé více seseklé, o ztrátu vnitřního komfortu se však prý nemají obávat ani cestující na zadních sedadlech. Obě čínská SUV měří 4,8 metru na délku a počítají s rozvorem 2 950 milimetrů. Dostatek prostoru pro hlavu a nohy tedy má být spojen s každou sedačkou, stejně jako kožené čalounění.
Wey se zaměřuje na movitější klientelu a počítá s tím i do budoucna, což se týká i zmiňovaného plug-in hybridního ústrojí. Dvoulitr v kombinaci s elektromotorem má produkovat 245 koní a 385 Nm, vůči základu se tak na jednu stranu o velký nárůst nejedná. Nicméně očekávat máme 15procentní pokles spotřeby, a to v rámci reálného světa, neboť ústrojí má dosáhnout tepelné účinnosti 48 procent. Tím by Číňané dosáhli pomalu úrovně, na jaké je Mercedes s monopostem Formule 1.
Aby toho navíc nebylo málo, hybridní ústrojí bude spárováno s novým devítistupňovým automatem, který je vůbec první převodovkou na světě disponující dvěma „mokrými“ spojkami. Číňanům se přitom povedlo její efektivitu vůči sedmistupňovému automatu navýšit o 3,5 procenta, zatímco hmotnost klesla o 10 procent a délka taktéž. Ústrojí tak nebude mít problém ani s budoucími emisními normami, které vejdou v platnost po roce 2020.
Značka Wey je tedy vlastně velmi dobře připravena na výpady mimo svou domovinu, neboť s přitažlivým zevnějškem páruje techniku, na kterou se Brusel dívá se zalíbením v oku. Model VV7 pak před modernizací vycházel na domácím trhu v přepočtu na 558 tisíc korun a ani po modernizaci nemá být dražší, což je na tak velký vůz vybavený již ve standardu vším potřebným působivé. Kam se ovšem ceny pohnou s příchodem hybridního ústrojí, zatím není jasné.
Wey VV7 se po dvou letech dočkalo modernizace...
...i stylové verze GT sázející na tutéž techniku, tedy na 234 benzinových koní
Zdroj: Great Wall
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 06:33 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch