Subaru Forester 2015: lehký facelift spároval diesel s automatem CVT

Nová převodovka ve srovnání s manuálem zvyšuje spotřebu, stovku ale údajně zdoláte rychleji. Přitom vás obklopí kvalitnější a lépe vybavený interiér.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Subaru Forester 2015: lehký facelift spároval diesel s automatem CVT

24.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Subaru Forester 2015: lehký facelift spároval diesel s automatem CVT

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová převodovka ve srovnání s manuálem zvyšuje spotřebu, stovku ale údajně zdoláte rychleji. Přitom vás obklopí kvalitnější a lépe vybavený interiér.

O japonském SUV jsme hovořili naposledy v souvislosti s verzí tS STi, která lehce umocnila dynamický potenciál vozu. K mání je však pouze na domácím trhu, čímž asi Subaru evropské fanoušky příliš nepotěší. Nyní zde máme alespoň nějakou náplast na jejich bolístku, a sice lehký facelift standardního provedení. Zprávy o něm sice aktuálně přicházejí z Velké Británie (proto fotografie vozu s britskou registrací), jedná se ale o globální vylepšení.

Zásadní novinkou oproti minulosti je spárování dvoulitrového dieselového motoru s automatickou převodovkou CVT. Pohonná jednotka i nadále produkuje 147 koní a 350 Nm točivého momentu, vylepšeno však bylo odhlučnění a vibrace. Přepracován pak byl rovněž systém common rail a nové jsou i svíčky, jež mají zlepšit účinnost motoru při studeném startu. Dále lze pak zmínit i zrevidované turbodmychadlo, chladič motoru či chladič oleje.

Změnami prošla rovněž samotná převodovka, která dostala dodatečné odhlučnění, s nímž by se měl pojit vyšší komfort. Zároveň počítá se sedmi uzamčenými stupni, čímž má dojít ke zlepšení kontroly nad pohonnou jednotkou. A jelikož je spárována s kontrolou sjezdu svahů a trakčním systémem X-Mode, který je naladěn především pro off-roadové řádění, máme se dočkat také zlepšení jízdy mimo zpevněný asfalt.

V rámci „suchých čísel“ lze počítat se spotřebou 6,1 l/100 km, což oproti nejúspornějšímu modelu osazenému manuálem představuje zhoršení o čtyři desetiny litru. Na druhou stranu byste ovšem s automatem měli zvládnout zrychlení z klidu na stovku za 9,6 sekundy, což vůči ručně řazené převodovce představuje zlepšení o dvě desetiny (i v jejím případě lze ovšem hovořit o zlepšení vůči minulosti, a to o 0,4 sekundy).

Kromě mechanických změn prošel Forester také lehkou modernizací v interiéru, kde změny najdeme hlavně v oblasti středové konzole. Stávající obrazovka vzala za své a na její místo se nastěhoval nový sedmipalcový dotykový displej, který se stane standardem ve vyšších stupních výbavy. Spárován je přitom nejen se zpětnou kamerou, ale také se satelitní navigací.

Mimo to dorazilo hlasové ovládání, dvě zdířky na USB, obložení lakované piánovou černí, metalické dekorace či vylepšené odhlučnění motorového prostoru, jež má navýšit komfort v kabině. Po stránce exteriérové je pak jedinou novinkou nová anténa v podobě žraločí ploutve, tím ale facelift končí. Do prodeje Forester 2015 zamíří v březnu, i české ceny tak budeme znát jistě záhy.


Subaru Forester 2015: lehký facelift spároval diesel s automatem CVT - 1 - Subaru Forester 2015 facelift prvni foto 01Subaru Forester 2015: lehký facelift spároval diesel s automatem CVT - 2 - Subaru Forester 2015 facelift prvni foto 02Subaru Forester 2015: lehký facelift spároval diesel s automatem CVT - 3 - Subaru Forester 2015 facelift prvni foto 03
Zvenčí se Subaru Forester prakticky nezměnilo. Interiér je však kvalitnější a lépe vybavený, v motorovém prostoru lze pak spřáhnout diesel s automatem CVT

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.