Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Legacy a Outback 2013: facelift, který už v Česku nepoznáme
29.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mezi newyorskými novinkami se pozornost hlásí i Subaru s faceliftem Legacy a crossoveru Outback. První jmenovaný má přitom u nás na kahánku.
Už jen necelý týden dělí automobilky od otevření jednoho z méně významných severoamerických autosalonů. Nuda a zívání ale v New Yorku skutečně nehrozí. Toyota avizovala odhalení nového sedanu s karoserií připomínající kupé, Mercedes s fanfárami představí modernizované třídy GLK i GL a jako zákusek připojí veřejnou premiéru vrcholného kupé-roadsteru SL65 AMG. Dorazí také zbrusu nový Hyundai Santa Fe alias ix45, ale jednoznačně největší bombou má být další generace Viperu.
O další světovou prezentaci se postará japonský koncern Fuji Heavy Industries. Jeho automobilová divize Subaru zde před třemi lety poprvé ukázala produkční verzi páté generace modelu Legacy a nyní se (tedy poměrně brzy) vrací na místo činu s jeho faceliftem.
V modernizované podobě se představí všechny karosářské varianty, tedy sedan, kombi a také crossover Outback. Plechový základ karoserie vypadá designově nedotčen, první dvě fotografie ale prozrazují, že z původních předních nárazníků nezůstal kámen na kameni. Přestylizovány byly rovněž mřížky chladičů a evidentně jinak byla navržena i vnitřní architektura hlavních světlometů. Záď jsme ještě neviděli, ale bylo by zvláštní, kdyby se podobné tvarové šachy (byť zřejmě v decentnějším podání) neodehrály také tam.
Subaru pozdrželo i fotografie interiéru, víme ale, že v kabině se objeví nové čalounění sedadel, pozměněný přístrojový panel s elektro-luminiscenčním podsvícením a pár dalších drobností ve výbavě napříč celou modelovou řadou.
Vrcholnou motorizací nadále zůstává plochý šestiválec s objemem 3,6 litru, výkonem 260 koní a spolupracující s pětistupňovou automatickou převodovkou. Nic se u něj nemění. Čtyřválec 2,5 l ale doznal několik drobných změn. Předně se zvýšil jeho výkon ze 172 koní (ano, americká verze měla oproti evropské o 5 k více) na 175 koňských sil. Stejně nepatrně poskočil také točivý moment - z 230 na 235 newtonmetrů.
Převodovky dvou a půl litru budou identické - k mání je šestistupňový manuál nebo variátor Lineartronic CVT. A právě u automatu Subaru slibuje drobné vylepšení průměrné spotřeba. U Lagacy by měla podle tabulek a amerických norem spadnout z rovných devíti litrů na sto na 8,7 l a v případě Outbacku z 9,8 na 9,0 litru.
Krom snížení provozních nákladů se automobilka zaměřila rovněž na zlepšení jízdních vlastností. Dosáhla toho zvýšením tuhosti karoserie, úpravou zavěšení a řízení. Legacy a Outback proto mají být tišší a nabídnout vyšší komfort jízdy. Oba vozy navíc dostaly systém „EyeSight“ zahrnující adaptivní tempomat, elektroniku hlídající řidiče před neúmyslným vybočením z pruhu a detekci překážek spojenou s automatickým brzděním. Zajímavostí této technologie je, že Subaru nepoužívá radar a stereo-kameru hlídající mnohem širší úhel před autem.
Vše zmíněné pochopitelně platí primárně pro americký trh, termín uvedení modernizovaných dvojčat v Evropě si zatím netroufáme odhadnout a už vůbec ne pro Česko. Subaru totiž začne brzy informovat své zákazníky o jedné velmi nemilé skutečnosti. Dobře informovaný zdroj nám prozradil, že s modelem Legacy se u nás od konce příštího roku už nepočítá a je proto otázkou, zda se tento facelift vůbec v Česku někdy objeví. Co u nás chce Subaru prodávat? Hlavní pateří prodejů se má stát Impreza XV, Forester a právě Outback. Alespoň ten by se tedy v modernizované podobě do našich končin dostat měl.
Tip: Projděte si rychlý přehled všech newyorských novinek
Výměna nárazníku a další drobné úpravy změnily Legacy a Outback tak, aby více připomínal novou Imprezu
A aby se vám snadněji srovnávalo s výběhovým modelem, který bude v případě Legacy tím posledním nabízeným na českém trhu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 10 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 11 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva