Subaru Levorg STI Sport: ostrý kombík je venku, s až 296 koňmi

Levorg STI Sport je STI vlastně jen napůl. Změnil se vzhledem a výbavou, upraven byl i podvozek. Pod kapotou je ale dále, co už známe.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Subaru Levorg STI Sport: ostrý kombík je venku, s až 296 koňmi

27.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Subaru Levorg STI Sport: ostrý kombík je venku, s až 296 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Levorg STI Sport je STI vlastně jen napůl. Změnil se vzhledem a výbavou, upraven byl i podvozek. Pod kapotou je ale dále, co už známe.

Subaru obvykle odhaluje novinky pomalu jednou za uherský rok, přičemž pokaždé je řeč maximálně o jednom modelu. Dnes ovšem japonská automobilka opravdu přiložila pod kotlem, načež jsme si již mohli představit facelift kupé BRZ. Nyní pro změnu můžeme hodit očkem po nové variantě kombíku Levorg, který navštívil dílny divize Subaru Tecnica International. O příchodu této vrcholné verze jsme se před pár dny již zmiňovali, její slavnostní odhalení však bylo očekáváno až v létě.

Za japonskou netrpělivost se ovšem rozhodně zlobit nebudeme, neboť nové Subaru Levorg STI Sport vypadá nadmíru přitažlivě. Po stránce vzhledové těží z nového čelní nárazníku a masky, k nimž se přidává také lehce přepracovaná kapota. Modifikovány byly rovněž boční prahy a zadní nárazník, skrze který vykukuje dvojice koncovek výfuku a jehož střed zdobí difuzor. Mimo to tu pak máme 18palcová litá kola v dvoubarevném provedení.

Jakkoliv je možné Levorg STI Sport objednat ve všech barvách karoserie jako standardní provedení, pouze této verzi byl vyhrazen specifický odstín WR Blue Pearl, který vidíte na fotkách. Kabinu pro změnu zdobí sportovní sedadla čalouněná kůží v kombinaci černé a červené Bordeaux. Černá kůže spárovaná s červenými švy pak pokryla i volant a madlo řadicí páky.

Další novinky zahrnují dekory lakované piánovou černí, specifický přístrojový štít nebo ozdobné lišty dveřních prahů, vše pak završuje přítomnost loga STI všude tam, kam jen oko pohlédne. Opomenout nesmíme ani rozšířený bezpečnostní paket EyeSight třetí generace, jehož součástí jsou autonomní brzdy, monitoring jízdních pruhů či adaptivní tempomat.

Pokud vás zaráží, že u varianty STI nejprve zmiňujeme vzhled či výbavu, pak jste víceméně trefili hřebíček na hlavičku. Vrcholný Levorg totiž není pravověrným modelem sportovní divize Subaru, ale spíše jakýmsi intermezzem mezi standardem a modely STI. Na pohonné jednotky nebylo sáhnuto, nezměněna zůstává i nabídka převodovek.

I nadále je tedy možné počítat „pouze“ s přeplňovanou jedna-šestkou či dvoulitrem, kdy první produkuje 170 a druhý 296 koní. V obou případech pak dorazil automat Lineatronic CVT, který zásobuje všechna čtyři kola. Ovladatelnost by ovšem doznat změn měla, neboť podvozek dostal tlumiče Bilstein a překalibrován byl i posilovač řízení.

Za slabší provedení zaplatíte minimálně 3 488 400 yenů (cca 768 500 Kč), za silnější pak 3 942 000 JPY (868 500 Kč). Příchod do Evropy zatím nebyl potvrzen, nicméně i přes kladný postoj českého zastoupení až tak mnoho důvodů k radosti nebude - u nás se totiž prodává pouze jedna-šestka.


Subaru Levorg STI Sport: ostrý kombík je venku, s až 296 koňmi - 1 - Subaru Levorg STI Sport 2016 prvni sada 01Subaru Levorg STI Sport: ostrý kombík je venku, s až 296 koňmi - 2 - Subaru Levorg STI Sport 2016 prvni sada 02Subaru Levorg STI Sport: ostrý kombík je venku, s až 296 koňmi - 3 - Subaru Levorg STI Sport 2016 prvni sada 03Subaru Levorg STI Sport: ostrý kombík je venku, s až 296 koňmi - 4 - Subaru Levorg STI Sport 2016 prvni sada 04Subaru Levorg STI Sport: ostrý kombík je venku, s až 296 koňmi - 5 - Subaru Levorg STI Sport 2016 prvni sada 05
Subaru Levorg STI Sport se změnilo především po stránce vizuální, motory má stejné jako standardní provedení

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.