Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru odhalilo obří levné SUV pro 8, u nás by mohlo konkurovat i Škodě Kodiaq
29.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pětimetrový japonský stroj se již ve standardu pyšní bohatou výbavou či motorem s 260 koňmi. Přesto má startovat v přepočtu na 643 tisících.
Řekne-li se Subaru, je jen málo míst na světě, kde by hned následně nezazněla slova o pohonu všech kol. Přesto japonská automobilka nepatří k těm, jejíž nabídka by hýřila SUV a opravdu velký model tohoto ražení v jejím portfoliu nefiguroval vůbec. Je zvláštní, když i taková Škoda nabízí na tomto poli víc, a pokud Subaru chce průběžně zvyšovat své prodeje, nemohlo to tak nechat být. Právě proto byl aktuálně na autosalonu v Los Angeles představený nový model Ascent.
Za tímto názvem se skrývá kolos, kterému naměříme rovných pět metrů na délku a vskutku extrémních 2,89 metru v rámci rozvoru (pro srovnání - Kodiaq je o 30 cm kratší a má o 10 cm menší rozvor). I přesto ovšem Ascent používá modulární architekturu SGP (Subaru Global Platform), která podepírá i daleko menší Imprezu či XV. Kvůli mohutnému SUV, jež v obou klíčových dimenzích překonává i Ford Explorer, který je pro Japonce velkou konkurencí, však byla platforma prodloužena a pojící body zesíleny. To dle značky zároveň zredukovalo hluk a vibrace v kabině.
Prodloužení rozvoru má ovšem ještě jeden důsledek, a sice nadmíru prostornou kabinu. Tu proto automobilka mohla osadit třemi řadami sedadel, již ve standardu lze pak počítat nikoliv se sedmi místy k sezení, jako je to v daném segmentu obvyklé, ale rovnou s osmi. Trojicí sedadel totiž nedisponuje jen druhá, ale i třetí řada. Pokud ovšem zvolíte jakoukoliv jinou než základní výbavu (k mání jsou úrovně Premium, Limited a Touring), můžete v rámci volitelné výbavy sáhnout ve druhé řadě pouze po dvou křeslech, a to zdarma.
Již základ je ovšem našlapaný výbavou od prodloužené podlahy až po střechu. V rámci bezpečnosti lze počítat s technologií EyeSight zahrnující automatické brzdy a monitoring jízdních pruhů, dále pak nechybí multimediální systém s konektivitou pro Android Auto a Apple CarPlay či čtyři až šest USB portů. Zmínit můžeme rovněž třízónovou automatickou klimatizaci nebo až 19 držáků na nápoje a lahve.
Základem jsou 18palcová litá kola se stříbrným povrchem, která spolu se zvyšující se výbavou rostou až na 20 palců. Dále nechybí paket All-Weather zahrnující vyhřívaná venkovní zpětná zrcátka a odmrazovač čelního okna, stejně jako sedadla vyhřívaná ve třech úrovních. Opomenout nesmíme ani prosklenou střechu, která je největší, jakou kdy Subaru nabízelo, kožené čalounění, osmipalcový displej či schopnost utáhnout až 2 270 kilogramů těžký přívěs.
Pro všechny úrovně výbavy je pak k dispozici pouze jedno hnací ústrojí, a sice zcela nový 2,4litrový plochý čtyřválec spárovaný s automatickou převodovkou Lineatronic CVT s osmi uzamčenými stupni a pádly řazení pod volantem. Pohonná jednotka dostala přímé vstřikování paliva, vysoký kompresní poměr (10,6:1), duální aktivní ovládání ventilů DAVCS, turbodmychadlo typu twin-scroll či mezichladič.
Její výkon vrcholí na 260 koních v 5 600 otáčkách, točivý moment 377 Nm je pak dostupný v pásmu 2 000 až 4 800 ot./min. Jízdní dynamiku Subaru bohužel neudává, stejně jako spotřebu. V tomto směru tak můžeme pouze zmínit, že Ascent by na jednu 73litrovou nádrž měl urazit více než 800 km (což odpovídá méně než 10 l/100 km). Jde o výpočet na bázi měřících procedur EPA, realitě se tedy bude blížit.
Dále již lze jen dodat, že Ascent se pyšní světlou výškou 220 milimetrů, která je vskutku úctyhodná. I proto se ostatně třeba zadní dveře otevírají až do úhlu 75 stupňů, aby byl vůbec možný relativně komfortní přístup na sedadla ve druhé a třetí řadě. Tím nám ale dostupné informace definitivně končí, zmínit lze jen zahájení prodeje v létě příštího roku, přičemž ceny mají startovat pod 30 000 USD (cca 643 tisíc korun). To je příjemná cena a máme pocit, že s podobnou nabídkou by Subaru mohlo bodovat i v našich končinách. Zatím ale nemáme zprávy o tom, že by Ascent chtělo nabídnout i v Evropě...
Subaru Ascent možná na první pohled neoslní designem, nicméně za pouhých 643 tisíc korun lze počítat již standardně s osmimístným SUV s bohatou standardní výbavou a 260 koňmi pod kapotou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 5 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 6 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 8 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 9 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 22:32 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis