Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru odhalilo obří levné SUV pro 8, u nás by mohlo konkurovat i Škodě Kodiaq
29.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pětimetrový japonský stroj se již ve standardu pyšní bohatou výbavou či motorem s 260 koňmi. Přesto má startovat v přepočtu na 643 tisících.
Řekne-li se Subaru, je jen málo míst na světě, kde by hned následně nezazněla slova o pohonu všech kol. Přesto japonská automobilka nepatří k těm, jejíž nabídka by hýřila SUV a opravdu velký model tohoto ražení v jejím portfoliu nefiguroval vůbec. Je zvláštní, když i taková Škoda nabízí na tomto poli víc, a pokud Subaru chce průběžně zvyšovat své prodeje, nemohlo to tak nechat být. Právě proto byl aktuálně na autosalonu v Los Angeles představený nový model Ascent.
Za tímto názvem se skrývá kolos, kterému naměříme rovných pět metrů na délku a vskutku extrémních 2,89 metru v rámci rozvoru (pro srovnání - Kodiaq je o 30 cm kratší a má o 10 cm menší rozvor). I přesto ovšem Ascent používá modulární architekturu SGP (Subaru Global Platform), která podepírá i daleko menší Imprezu či XV. Kvůli mohutnému SUV, jež v obou klíčových dimenzích překonává i Ford Explorer, který je pro Japonce velkou konkurencí, však byla platforma prodloužena a pojící body zesíleny. To dle značky zároveň zredukovalo hluk a vibrace v kabině.
Prodloužení rozvoru má ovšem ještě jeden důsledek, a sice nadmíru prostornou kabinu. Tu proto automobilka mohla osadit třemi řadami sedadel, již ve standardu lze pak počítat nikoliv se sedmi místy k sezení, jako je to v daném segmentu obvyklé, ale rovnou s osmi. Trojicí sedadel totiž nedisponuje jen druhá, ale i třetí řada. Pokud ovšem zvolíte jakoukoliv jinou než základní výbavu (k mání jsou úrovně Premium, Limited a Touring), můžete v rámci volitelné výbavy sáhnout ve druhé řadě pouze po dvou křeslech, a to zdarma.
Již základ je ovšem našlapaný výbavou od prodloužené podlahy až po střechu. V rámci bezpečnosti lze počítat s technologií EyeSight zahrnující automatické brzdy a monitoring jízdních pruhů, dále pak nechybí multimediální systém s konektivitou pro Android Auto a Apple CarPlay či čtyři až šest USB portů. Zmínit můžeme rovněž třízónovou automatickou klimatizaci nebo až 19 držáků na nápoje a lahve.
Základem jsou 18palcová litá kola se stříbrným povrchem, která spolu se zvyšující se výbavou rostou až na 20 palců. Dále nechybí paket All-Weather zahrnující vyhřívaná venkovní zpětná zrcátka a odmrazovač čelního okna, stejně jako sedadla vyhřívaná ve třech úrovních. Opomenout nesmíme ani prosklenou střechu, která je největší, jakou kdy Subaru nabízelo, kožené čalounění, osmipalcový displej či schopnost utáhnout až 2 270 kilogramů těžký přívěs.
Pro všechny úrovně výbavy je pak k dispozici pouze jedno hnací ústrojí, a sice zcela nový 2,4litrový plochý čtyřválec spárovaný s automatickou převodovkou Lineatronic CVT s osmi uzamčenými stupni a pádly řazení pod volantem. Pohonná jednotka dostala přímé vstřikování paliva, vysoký kompresní poměr (10,6:1), duální aktivní ovládání ventilů DAVCS, turbodmychadlo typu twin-scroll či mezichladič.
Její výkon vrcholí na 260 koních v 5 600 otáčkách, točivý moment 377 Nm je pak dostupný v pásmu 2 000 až 4 800 ot./min. Jízdní dynamiku Subaru bohužel neudává, stejně jako spotřebu. V tomto směru tak můžeme pouze zmínit, že Ascent by na jednu 73litrovou nádrž měl urazit více než 800 km (což odpovídá méně než 10 l/100 km). Jde o výpočet na bázi měřících procedur EPA, realitě se tedy bude blížit.
Dále již lze jen dodat, že Ascent se pyšní světlou výškou 220 milimetrů, která je vskutku úctyhodná. I proto se ostatně třeba zadní dveře otevírají až do úhlu 75 stupňů, aby byl vůbec možný relativně komfortní přístup na sedadla ve druhé a třetí řadě. Tím nám ale dostupné informace definitivně končí, zmínit lze jen zahájení prodeje v létě příštího roku, přičemž ceny mají startovat pod 30 000 USD (cca 643 tisíc korun). To je příjemná cena a máme pocit, že s podobnou nabídkou by Subaru mohlo bodovat i v našich končinách. Zatím ale nemáme zprávy o tom, že by Ascent chtělo nabídnout i v Evropě...
Subaru Ascent možná na první pohled neoslní designem, nicméně za pouhých 643 tisíc korun lze počítat již standardně s osmimístným SUV s bohatou standardní výbavou a 260 koňmi pod kapotou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 59 minutami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch