Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru odhalilo obří levné SUV pro 8, u nás by mohlo konkurovat i Škodě Kodiaq
29.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pětimetrový japonský stroj se již ve standardu pyšní bohatou výbavou či motorem s 260 koňmi. Přesto má startovat v přepočtu na 643 tisících.
Řekne-li se Subaru, je jen málo míst na světě, kde by hned následně nezazněla slova o pohonu všech kol. Přesto japonská automobilka nepatří k těm, jejíž nabídka by hýřila SUV a opravdu velký model tohoto ražení v jejím portfoliu nefiguroval vůbec. Je zvláštní, když i taková Škoda nabízí na tomto poli víc, a pokud Subaru chce průběžně zvyšovat své prodeje, nemohlo to tak nechat být. Právě proto byl aktuálně na autosalonu v Los Angeles představený nový model Ascent.
Za tímto názvem se skrývá kolos, kterému naměříme rovných pět metrů na délku a vskutku extrémních 2,89 metru v rámci rozvoru (pro srovnání - Kodiaq je o 30 cm kratší a má o 10 cm menší rozvor). I přesto ovšem Ascent používá modulární architekturu SGP (Subaru Global Platform), která podepírá i daleko menší Imprezu či XV. Kvůli mohutnému SUV, jež v obou klíčových dimenzích překonává i Ford Explorer, který je pro Japonce velkou konkurencí, však byla platforma prodloužena a pojící body zesíleny. To dle značky zároveň zredukovalo hluk a vibrace v kabině.
Prodloužení rozvoru má ovšem ještě jeden důsledek, a sice nadmíru prostornou kabinu. Tu proto automobilka mohla osadit třemi řadami sedadel, již ve standardu lze pak počítat nikoliv se sedmi místy k sezení, jako je to v daném segmentu obvyklé, ale rovnou s osmi. Trojicí sedadel totiž nedisponuje jen druhá, ale i třetí řada. Pokud ovšem zvolíte jakoukoliv jinou než základní výbavu (k mání jsou úrovně Premium, Limited a Touring), můžete v rámci volitelné výbavy sáhnout ve druhé řadě pouze po dvou křeslech, a to zdarma.
Již základ je ovšem našlapaný výbavou od prodloužené podlahy až po střechu. V rámci bezpečnosti lze počítat s technologií EyeSight zahrnující automatické brzdy a monitoring jízdních pruhů, dále pak nechybí multimediální systém s konektivitou pro Android Auto a Apple CarPlay či čtyři až šest USB portů. Zmínit můžeme rovněž třízónovou automatickou klimatizaci nebo až 19 držáků na nápoje a lahve.
Základem jsou 18palcová litá kola se stříbrným povrchem, která spolu se zvyšující se výbavou rostou až na 20 palců. Dále nechybí paket All-Weather zahrnující vyhřívaná venkovní zpětná zrcátka a odmrazovač čelního okna, stejně jako sedadla vyhřívaná ve třech úrovních. Opomenout nesmíme ani prosklenou střechu, která je největší, jakou kdy Subaru nabízelo, kožené čalounění, osmipalcový displej či schopnost utáhnout až 2 270 kilogramů těžký přívěs.
Pro všechny úrovně výbavy je pak k dispozici pouze jedno hnací ústrojí, a sice zcela nový 2,4litrový plochý čtyřválec spárovaný s automatickou převodovkou Lineatronic CVT s osmi uzamčenými stupni a pádly řazení pod volantem. Pohonná jednotka dostala přímé vstřikování paliva, vysoký kompresní poměr (10,6:1), duální aktivní ovládání ventilů DAVCS, turbodmychadlo typu twin-scroll či mezichladič.
Její výkon vrcholí na 260 koních v 5 600 otáčkách, točivý moment 377 Nm je pak dostupný v pásmu 2 000 až 4 800 ot./min. Jízdní dynamiku Subaru bohužel neudává, stejně jako spotřebu. V tomto směru tak můžeme pouze zmínit, že Ascent by na jednu 73litrovou nádrž měl urazit více než 800 km (což odpovídá méně než 10 l/100 km). Jde o výpočet na bázi měřících procedur EPA, realitě se tedy bude blížit.
Dále již lze jen dodat, že Ascent se pyšní světlou výškou 220 milimetrů, která je vskutku úctyhodná. I proto se ostatně třeba zadní dveře otevírají až do úhlu 75 stupňů, aby byl vůbec možný relativně komfortní přístup na sedadla ve druhé a třetí řadě. Tím nám ale dostupné informace definitivně končí, zmínit lze jen zahájení prodeje v létě příštího roku, přičemž ceny mají startovat pod 30 000 USD (cca 643 tisíc korun). To je příjemná cena a máme pocit, že s podobnou nabídkou by Subaru mohlo bodovat i v našich končinách. Zatím ale nemáme zprávy o tom, že by Ascent chtělo nabídnout i v Evropě...
Subaru Ascent možná na první pohled neoslní designem, nicméně za pouhých 643 tisíc korun lze počítat již standardně s osmimístným SUV s bohatou standardní výbavou a 260 koňmi pod kapotou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před hodinou - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 4 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva