Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru přivezlo do New Yorku všechny generace Foresteru. Tady jsou včetně té nové
31.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Již páté iterace se dočkal japonský „lesník“. Něco tím získal a o něco také přišel, po designové stránce ale revoluci opravdu nepřináší.
Od včerejška sledujeme newyorskou autoshow a její další hvězdou je již pátá generace Subaru Forester. Ta se po stránce vizuální od svého předchůdce příliš neliší, což není náhoda - automobilka se totiž snažila, aby vůz zapadl do stávající nabídky. Nicméně i navzdory venkovnímu podobenství jde skutečně o zcela novou generaci.
Že je Forester skoro stejně a přesto v každém detailu jiný než doposud si můžete ostatně ověřit i v přiložené galerii, ve které můžete spatřit všechny dosavadní generace vozu bok po boku. Automobilka je totiž do jedné přivezla právě na newyorskou premiéru, což je vždy vítaný krok. Taková možnost se nenabízí často a sami tak můžete posoudit, které provedení vám přijde vizuálně nejzajímavější.
Že je nový Forester nový nicméně snáze dokazuje fakt, že vůz dostal novou modulární architekturu Subaru Global Platform. Díky tomuto kroku lze počítat s odlišnými rozměry, kdy kupříkladu rozvor narostl z 2 639 milimetrů na 2 669 mm. Prostor pro nohy cestujících vzadu tak nyní má rovný metr na délku, což je o 35,5 mm více než dříve. Kromě toho vzadu najdeme i delší dveře, které společně se vzpřímenějším sloupkem usnadňují nastupování. Tomu mají ostatně napomoci nová, komfortnější přední sedadla.
Změna venkovních rozměrů má blahodárný vliv rovněž na zavazadelník. Jeho víko bylo totiž rozšířeno o více než 130 milimetrů, což navyšuje praktičnost, stejně jako to činí plošší podlaha. Podle Subaru je tak nyní možné naložit dovnitř i golfový bag bez nutnosti oddělávat ochrannou posuvnou roletu. Jde sice o finesu, která asi většině stávajících majitelů nebude k ničemu, pár nových zákazníků by ale zlákat mohla.
My se mezitím přesuneme na druhý konec vozu, tedy pod kapotu. Tam Subaru stejně jako třeba Hyundai naznačuje, že s maloobjemovými přeplňovanými motory skutečně není spojena nižší reálná spotřeba než s většími atmosférami. Dvoulitrové turbo je totiž minulostí, o pohon všech verzí se tak stará již jen 2,5litrový nepřeplňovaný čtyřválec, jehož výkon narostl ze 172 na 184 koní.
Je přitom nutné zmínit, že čest zatím máme pouze s americkou verzí, v Evropě nejspíše bude nabídka pohonných jednotek o trochu širší - zahrnovat by totiž znovu měla i dvoulitrový turbodiesel. Na oficiální potvrzení této skutečnosti ale bude třeba ještě chvíli vyčkat, zatím tedy setrváme u amerického modelu, který kromě jednoho motoru dostane i jedinou převodovku - a sice automat CVT.
Standardem je rovněž pohon všech kol, nic jiného ostatně od Subaru asi nikdo ani nečekal. Stejně tak není překvapením ani přítomnost paketu EyeSight, bezpečnost je totiž pro značku novou prioritou. Většina úrovní výbavy tedy může již v základu počítat s autonomními brzdami, monitoringem jízdních pruhů, detekcí aut ve slepém úhlu či automatickým brzděním během couvání při riziku kolize.
Američané se mimo to dočkají pěti stupňů výbavy, kdy ten nejnižší dostane 17palcová litá kola, zbytek nabídky pak osmnáctipalcová. Platí to i o nové úrovni Sport, která se od ostatních variant liší černými a oranžovými doplňky či střešním spoilerem. Uvnitř lze čekat volič jízdních režimů SI-Drive umožňující volbu mezi módy Intelligent a Sharp Sport. Dále pak dorazila i vyhřívaná sedadla.
Blíže si nový Forester popíšeme po jeho příchodu do Evropy, pročež aktuálně dodáme již jen poslední finesu spojenou s novou platformou, a tou je navýšení světlé výšky na 221 milimetrů. Forester je tedy více než kdy předtím připraven na jízdu v terénu, ač se přitom hlavně luxusněji stylizovaným interiérem snaží naznačit posun k víceméně pouze silničně zaměřeným SUV.
Na newyorském autosalonu se neukázalo jen nové Subaru Forester...
...ale i předchozí čtyři generace
Oficiální galerie se ale samozřejmě soustředí již jen na novinku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda