Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru přivezlo do New Yorku všechny generace Foresteru. Tady jsou včetně té nové
31.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Již páté iterace se dočkal japonský „lesník“. Něco tím získal a o něco také přišel, po designové stránce ale revoluci opravdu nepřináší.
Od včerejška sledujeme newyorskou autoshow a její další hvězdou je již pátá generace Subaru Forester. Ta se po stránce vizuální od svého předchůdce příliš neliší, což není náhoda - automobilka se totiž snažila, aby vůz zapadl do stávající nabídky. Nicméně i navzdory venkovnímu podobenství jde skutečně o zcela novou generaci.
Že je Forester skoro stejně a přesto v každém detailu jiný než doposud si můžete ostatně ověřit i v přiložené galerii, ve které můžete spatřit všechny dosavadní generace vozu bok po boku. Automobilka je totiž do jedné přivezla právě na newyorskou premiéru, což je vždy vítaný krok. Taková možnost se nenabízí často a sami tak můžete posoudit, které provedení vám přijde vizuálně nejzajímavější.
Že je nový Forester nový nicméně snáze dokazuje fakt, že vůz dostal novou modulární architekturu Subaru Global Platform. Díky tomuto kroku lze počítat s odlišnými rozměry, kdy kupříkladu rozvor narostl z 2 639 milimetrů na 2 669 mm. Prostor pro nohy cestujících vzadu tak nyní má rovný metr na délku, což je o 35,5 mm více než dříve. Kromě toho vzadu najdeme i delší dveře, které společně se vzpřímenějším sloupkem usnadňují nastupování. Tomu mají ostatně napomoci nová, komfortnější přední sedadla.
Změna venkovních rozměrů má blahodárný vliv rovněž na zavazadelník. Jeho víko bylo totiž rozšířeno o více než 130 milimetrů, což navyšuje praktičnost, stejně jako to činí plošší podlaha. Podle Subaru je tak nyní možné naložit dovnitř i golfový bag bez nutnosti oddělávat ochrannou posuvnou roletu. Jde sice o finesu, která asi většině stávajících majitelů nebude k ničemu, pár nových zákazníků by ale zlákat mohla.
My se mezitím přesuneme na druhý konec vozu, tedy pod kapotu. Tam Subaru stejně jako třeba Hyundai naznačuje, že s maloobjemovými přeplňovanými motory skutečně není spojena nižší reálná spotřeba než s většími atmosférami. Dvoulitrové turbo je totiž minulostí, o pohon všech verzí se tak stará již jen 2,5litrový nepřeplňovaný čtyřválec, jehož výkon narostl ze 172 na 184 koní.
Je přitom nutné zmínit, že čest zatím máme pouze s americkou verzí, v Evropě nejspíše bude nabídka pohonných jednotek o trochu širší - zahrnovat by totiž znovu měla i dvoulitrový turbodiesel. Na oficiální potvrzení této skutečnosti ale bude třeba ještě chvíli vyčkat, zatím tedy setrváme u amerického modelu, který kromě jednoho motoru dostane i jedinou převodovku - a sice automat CVT.
Standardem je rovněž pohon všech kol, nic jiného ostatně od Subaru asi nikdo ani nečekal. Stejně tak není překvapením ani přítomnost paketu EyeSight, bezpečnost je totiž pro značku novou prioritou. Většina úrovní výbavy tedy může již v základu počítat s autonomními brzdami, monitoringem jízdních pruhů, detekcí aut ve slepém úhlu či automatickým brzděním během couvání při riziku kolize.
Američané se mimo to dočkají pěti stupňů výbavy, kdy ten nejnižší dostane 17palcová litá kola, zbytek nabídky pak osmnáctipalcová. Platí to i o nové úrovni Sport, která se od ostatních variant liší černými a oranžovými doplňky či střešním spoilerem. Uvnitř lze čekat volič jízdních režimů SI-Drive umožňující volbu mezi módy Intelligent a Sharp Sport. Dále pak dorazila i vyhřívaná sedadla.
Blíže si nový Forester popíšeme po jeho příchodu do Evropy, pročež aktuálně dodáme již jen poslední finesu spojenou s novou platformou, a tou je navýšení světlé výšky na 221 milimetrů. Forester je tedy více než kdy předtím připraven na jízdu v terénu, ač se přitom hlavně luxusněji stylizovaným interiérem snaží naznačit posun k víceméně pouze silničně zaměřeným SUV.
Na newyorském autosalonu se neukázalo jen nové Subaru Forester...
...ale i předchozí čtyři generace
Oficiální galerie se ale samozřejmě soustředí již jen na novinku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
před hodinou - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 3 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 4 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 6 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva