Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru přivezlo do New Yorku všechny generace Foresteru. Tady jsou včetně té nové
31.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Již páté iterace se dočkal japonský „lesník“. Něco tím získal a o něco také přišel, po designové stránce ale revoluci opravdu nepřináší.
Od včerejška sledujeme newyorskou autoshow a její další hvězdou je již pátá generace Subaru Forester. Ta se po stránce vizuální od svého předchůdce příliš neliší, což není náhoda - automobilka se totiž snažila, aby vůz zapadl do stávající nabídky. Nicméně i navzdory venkovnímu podobenství jde skutečně o zcela novou generaci.
Že je Forester skoro stejně a přesto v každém detailu jiný než doposud si můžete ostatně ověřit i v přiložené galerii, ve které můžete spatřit všechny dosavadní generace vozu bok po boku. Automobilka je totiž do jedné přivezla právě na newyorskou premiéru, což je vždy vítaný krok. Taková možnost se nenabízí často a sami tak můžete posoudit, které provedení vám přijde vizuálně nejzajímavější.
Že je nový Forester nový nicméně snáze dokazuje fakt, že vůz dostal novou modulární architekturu Subaru Global Platform. Díky tomuto kroku lze počítat s odlišnými rozměry, kdy kupříkladu rozvor narostl z 2 639 milimetrů na 2 669 mm. Prostor pro nohy cestujících vzadu tak nyní má rovný metr na délku, což je o 35,5 mm více než dříve. Kromě toho vzadu najdeme i delší dveře, které společně se vzpřímenějším sloupkem usnadňují nastupování. Tomu mají ostatně napomoci nová, komfortnější přední sedadla.
Změna venkovních rozměrů má blahodárný vliv rovněž na zavazadelník. Jeho víko bylo totiž rozšířeno o více než 130 milimetrů, což navyšuje praktičnost, stejně jako to činí plošší podlaha. Podle Subaru je tak nyní možné naložit dovnitř i golfový bag bez nutnosti oddělávat ochrannou posuvnou roletu. Jde sice o finesu, která asi většině stávajících majitelů nebude k ničemu, pár nových zákazníků by ale zlákat mohla.
My se mezitím přesuneme na druhý konec vozu, tedy pod kapotu. Tam Subaru stejně jako třeba Hyundai naznačuje, že s maloobjemovými přeplňovanými motory skutečně není spojena nižší reálná spotřeba než s většími atmosférami. Dvoulitrové turbo je totiž minulostí, o pohon všech verzí se tak stará již jen 2,5litrový nepřeplňovaný čtyřválec, jehož výkon narostl ze 172 na 184 koní.
Je přitom nutné zmínit, že čest zatím máme pouze s americkou verzí, v Evropě nejspíše bude nabídka pohonných jednotek o trochu širší - zahrnovat by totiž znovu měla i dvoulitrový turbodiesel. Na oficiální potvrzení této skutečnosti ale bude třeba ještě chvíli vyčkat, zatím tedy setrváme u amerického modelu, který kromě jednoho motoru dostane i jedinou převodovku - a sice automat CVT.
Standardem je rovněž pohon všech kol, nic jiného ostatně od Subaru asi nikdo ani nečekal. Stejně tak není překvapením ani přítomnost paketu EyeSight, bezpečnost je totiž pro značku novou prioritou. Většina úrovní výbavy tedy může již v základu počítat s autonomními brzdami, monitoringem jízdních pruhů, detekcí aut ve slepém úhlu či automatickým brzděním během couvání při riziku kolize.
Američané se mimo to dočkají pěti stupňů výbavy, kdy ten nejnižší dostane 17palcová litá kola, zbytek nabídky pak osmnáctipalcová. Platí to i o nové úrovni Sport, která se od ostatních variant liší černými a oranžovými doplňky či střešním spoilerem. Uvnitř lze čekat volič jízdních režimů SI-Drive umožňující volbu mezi módy Intelligent a Sharp Sport. Dále pak dorazila i vyhřívaná sedadla.
Blíže si nový Forester popíšeme po jeho příchodu do Evropy, pročež aktuálně dodáme již jen poslední finesu spojenou s novou platformou, a tou je navýšení světlé výšky na 221 milimetrů. Forester je tedy více než kdy předtím připraven na jízdu v terénu, ač se přitom hlavně luxusněji stylizovaným interiérem snaží naznačit posun k víceméně pouze silničně zaměřeným SUV.
Na newyorském autosalonu se neukázalo jen nové Subaru Forester...
...ale i předchozí čtyři generace
Oficiální galerie se ale samozřejmě soustředí již jen na novinku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 3 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva