Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru XV: sériový crossover se vzdává jména Impreza
13.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(živé foto) XV sice vychází z hatchbacku, v oficiálních materiálech ale po jméně Impreza není stopy. Zavedené značení tak opouští další model.
Koncern FHI netrpí přebytkem prostředků, aby si mohl dovolit vyvíjet nepřeberné množství modelových řad. Takže si k dalším „samostatným“ automobilům pomůže podobným způsobem, jako to dělá Porsche při rozčleňování jednotlivých typů devětsetjedenáctky. Od Imprezy směrem dolů, blíže k asfaltu, se vydá STi, nahoru zase půjde XV a to doslovně - minimální světlá výška činí 220 mm, takže to robustnější oplastování nebude vypadat tolik tristně, jako u některých osobních automobilů německé provenience vybavených pouze pohonem předních kol.
Když jsme při těch číslech, rozměry XV činí 4 450 x 1 780 x 1 570 mm, což jsou podle standardního vzorce hodnoty pro délku, šířku a výšku. Zbývá nám rozvor (2 645 mm) a máme též rozchody obou náprav - vpředu i vzadu to dělá stejných 1 525 mm.
Vůz dostane na začátku tři pohonné jednotky. Základem se stane zážehová šestnáctistovka typu boxer s dosud neznámými parametry, nad ní bude další plochý čtyřválec 2,0 litru, známý též z modelu Forester. Atmosférický motor má výkon 150 koní při 6 200 ot./min a maximální točivý moment 196 newtonmetrů při 4 200 ot./min.
Silnější agregát bude spřažen buď se šestistupňovým manuálem (se spotřebou 6,9 l/100 km) nebo převodovkou Lineartronic, tedy skříní s plynule měnitelným převodem. S tímto automatem se bude dodávat také systém stop-start a Subaru již změřilo jeho průměrnou spotřebu - ta vychází na 6,6 l/100 km a to je o 25 procent lepší číslo, než s původním čtyřstupňovým automatem s klasickým hydrodynamickým měničem.
Ani příznivci nafty nepřijdou zkrátka, tedy minimálně v Evropě ne, pořád ale čekáme na potvrzení Subaru, zdali půjde o standardní stopadesátikoňovou verzi, anebo XV nabídne o něco vyšší výkon.
Bez ohledu na motorizaci zákazníci opět dostanou permanentní pohon všech kol, minimálně 17palcová litá kola, sedm airbagů nebo pádla řazení pod volantem ve spojení s automatem. A pozor, Subaru slibuje i jednu věc dosud nevídanou - výrazně kvalitnější materiály se speciální povrchovou úpravou a kabinu stavěnou s „důrazem na detail“. Inu, proč ne, pokud se nezapomene na to, jak má správné Subaru jezdit, že...
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.
Subaru XV na oficiálních snímcích. Na začátku se počítá s dvojicí zážehových motorů a v Evropě bude k mání i diesel.
Subaru XV na živých fotkách přímo z Frankfurtu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch