Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody
30.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Christian Strube říká, že s kolegy bojuje za další RS v nabídce. U Superbu je prý schválení skoro jisté, i v jeho případě ale stojí v cestě emisní regulace EU.
Z tuzemského hlediska to možná není až tak patrné, nicméně globálně je Škoda Octavia RS nadmíru úspěšným modelem. Ve Velké Británii se na prodejích celé řady podílí 20 procenty a v Austrálii dokonce padesáti. Není tedy překvapivé, že stále častěji ozývají hlasy, které po mladoboleslavské automobilce žádají expanzi vozů ozdobených ikonickou dvojicí písmen. Až dosud šlo reakce firmy považovat tak maximálně „neodmítnutí”, slova šéfa vývoje značky Christiana Strubeho ale posouvají celou věc mnohem dále.
„Pro modely RS vidím více prostoru. Jsou pro nás dobré, neboť znamenají, že můžeme v rámci naší nabídky prodávat více mnohem špičkových modelů. RS je extrémně úspěšné a osobně bych velmi rád rozšířil naše portfolio o další takové modely,” říká Straube.
„Octavia RS je pro Škodu skvělým image-makerem, takže nyní diskutujeme o tom, jak vyrobit Superb RS a já osobně bych rád měl i Kodiaq RS. Z pohledu týmu starajícího se technický vývoj za tyto vozy bojujeme,” dodává.
Jsou tu ovšem jisté problémy, které bude muset Strube a jeho tým, respektive celá Škoda zvážit, zda stojí k překonání. „Musíme vzít v potaz emisní regulace EU,“ poukazuje šéf vývoje automobilky na 95gramový limit emisí CO2 na kilometr, který vejde v Evropské unii platnost v roce 2020. „I kdyby některé modely byly rychlejšími diesely, stále by produkovaly více emisí než toto množství. Musíme se tedy na vše podívat.“
Přes tyto limity Straube říká, že příchod Superbu RS je „pravděpodobný”, i když definitivní zelenou od nejvyššího vedení ještě nemá. A sám věří tomu, že schválení Kodiaqu RS bude záhy následovat.
Už dříve značka konstatovala, že musí zvážit, pro jaké modely existuje aplikovatelný obchodní model. Octavia RS ukazuje, že tu je, nicméně Fabia RS by prý byla jiným případem. Právě proto skončila a minimálně v nejbližších letech s jejím návratem nemůžeme počítat. V daném segmentu se totiž zisk nepřehrabuje vidlemi. „Lidé nám říkají: „Prosím, postavte Fabii RS, byla by skvělá.“ Ale my se jich musíme ptát: „Koupili byste si ji?“ Potenciál na výdělek je v této třídě malý.”
Větší modely jsou ovšem jiný případ, neboť již nyní Škoda eviduje stále více zákazníků sahajících po vrcholných variantách. Ještě lepším ukazatelem pak dozajista bude Kodiaq, jehož ceny startují v rámci značky nejvýše. Pokud se dosavadní trendy potvrdí i v jeho případě, pak má Škoda k dispozici obchodní model, po kterém touží.
Vzniku nových RS by mohl pomoci příchod nových plug-in hybridů, které chce mít na silnici co nejdříve. Právě ty by průměrné emise CO2 u škodovek posílaly naopak níže. Již v závěru roku 2018 by tak měl dorazit Superb PHEV, po kterém se v řádu měsíců ukážou také benzin-elektrické verze Kodiaqu a nového Yeti. Tou dobou by mohly být na cestě i ostré verze Superbu i Kodiaqu, nejspíše s dvoulitrovým motorem, který překoná metu 300 koní v případě benzinu a 240 u dieselu...
Škoda Kodiaq RS by se nakonec mohla stát realitou...
...Superb RS pak má budoucnost podle technického šéfa Škody téměř jistou
Straube se rozpovídal na stánku Škody v Paříži, kde se značka pyšní hlavně žlutým „Kouďákem”
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před hodinou - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 4 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien