Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody
30.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Christian Strube říká, že s kolegy bojuje za další RS v nabídce. U Superbu je prý schválení skoro jisté, i v jeho případě ale stojí v cestě emisní regulace EU.
Z tuzemského hlediska to možná není až tak patrné, nicméně globálně je Škoda Octavia RS nadmíru úspěšným modelem. Ve Velké Británii se na prodejích celé řady podílí 20 procenty a v Austrálii dokonce padesáti. Není tedy překvapivé, že stále častěji ozývají hlasy, které po mladoboleslavské automobilce žádají expanzi vozů ozdobených ikonickou dvojicí písmen. Až dosud šlo reakce firmy považovat tak maximálně „neodmítnutí”, slova šéfa vývoje značky Christiana Strubeho ale posouvají celou věc mnohem dále.
„Pro modely RS vidím více prostoru. Jsou pro nás dobré, neboť znamenají, že můžeme v rámci naší nabídky prodávat více mnohem špičkových modelů. RS je extrémně úspěšné a osobně bych velmi rád rozšířil naše portfolio o další takové modely,” říká Straube.
„Octavia RS je pro Škodu skvělým image-makerem, takže nyní diskutujeme o tom, jak vyrobit Superb RS a já osobně bych rád měl i Kodiaq RS. Z pohledu týmu starajícího se technický vývoj za tyto vozy bojujeme,” dodává.
Jsou tu ovšem jisté problémy, které bude muset Strube a jeho tým, respektive celá Škoda zvážit, zda stojí k překonání. „Musíme vzít v potaz emisní regulace EU,“ poukazuje šéf vývoje automobilky na 95gramový limit emisí CO2 na kilometr, který vejde v Evropské unii platnost v roce 2020. „I kdyby některé modely byly rychlejšími diesely, stále by produkovaly více emisí než toto množství. Musíme se tedy na vše podívat.“
Přes tyto limity Straube říká, že příchod Superbu RS je „pravděpodobný”, i když definitivní zelenou od nejvyššího vedení ještě nemá. A sám věří tomu, že schválení Kodiaqu RS bude záhy následovat.
Už dříve značka konstatovala, že musí zvážit, pro jaké modely existuje aplikovatelný obchodní model. Octavia RS ukazuje, že tu je, nicméně Fabia RS by prý byla jiným případem. Právě proto skončila a minimálně v nejbližších letech s jejím návratem nemůžeme počítat. V daném segmentu se totiž zisk nepřehrabuje vidlemi. „Lidé nám říkají: „Prosím, postavte Fabii RS, byla by skvělá.“ Ale my se jich musíme ptát: „Koupili byste si ji?“ Potenciál na výdělek je v této třídě malý.”
Větší modely jsou ovšem jiný případ, neboť již nyní Škoda eviduje stále více zákazníků sahajících po vrcholných variantách. Ještě lepším ukazatelem pak dozajista bude Kodiaq, jehož ceny startují v rámci značky nejvýše. Pokud se dosavadní trendy potvrdí i v jeho případě, pak má Škoda k dispozici obchodní model, po kterém touží.
Vzniku nových RS by mohl pomoci příchod nových plug-in hybridů, které chce mít na silnici co nejdříve. Právě ty by průměrné emise CO2 u škodovek posílaly naopak níže. Již v závěru roku 2018 by tak měl dorazit Superb PHEV, po kterém se v řádu měsíců ukážou také benzin-elektrické verze Kodiaqu a nového Yeti. Tou dobou by mohly být na cestě i ostré verze Superbu i Kodiaqu, nejspíše s dvoulitrovým motorem, který překoná metu 300 koní v případě benzinu a 240 u dieselu...
Škoda Kodiaq RS by se nakonec mohla stát realitou...
...Superb RS pak má budoucnost podle technického šéfa Škody téměř jistou
Straube se rozpovídal na stánku Škody v Paříži, kde se značka pyšní hlavně žlutým „Kouďákem”
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB