Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Lamborghini dostane i automat s měničem. Bude to pravé Lambo, tvrdí šéf
19.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vedení Lamborghini tvrdošíjně zastává názor, i když postaví SUV s turbem a teď i klasickým automatem, nabídne řidiči stejné pocity jako třeba Huracán.
Lamborghini nám sice na pařížském autosalonu představí nový derivát modelu Huracán, veškerou pozornost značky má ovšem chystané SUV Urus. To dorazí do prodeje v roce 2018, nicméně oficiální prezentaci nejspíše můžeme očekávat již za dvanáct měsíců ve Frankfurtu. Či možná o trochu později v americkém Los Angeles, což by nebylo překvapivé - Nový kontinent je totiž pro Lamborghini nadmíru důležitý a většina SUV skončí právě tam.
Pochopitelně je na místě otázka, co bude Urus vůbec zač. Automobilka nás již hezkých pár let ujišťuje, že Urus bude typickým rozzuřeným býkem se vším všudy, příliš věřit se tomu ale nedá. Značku charakterizuje jistá neurvalost, agresivita, s trochou nadsázky až snaha vozu zabít svého majitele ještě dříve, než vůbec nastartuje. Nedávno ale zazněly přímo z úst šéfa značky informace, ve kterým byla zmiňována slova jako „jemný“ a „měkký“.
Znovu nový šéf značky Stefano Domenicali spolu s technickým šéfem Mauriziem Reggianim nyní posunuli celou věc ještě dále, neboť zveřejnili, že vůz nepoužije ani sekvenční či dvouspokovou převodovku, ale klasický automat s hydrodynamickým měničem. Urus tedy bude první SUV Lamborghini (LM002 nepočítejme - to byl spíše extrémní, původně armádní off-road extrémní konstrukce, Cheetah to samé), první Lambo používající turbomotor a první vůz značky s automatem s hydroměničem. Přesto to prý bude Lamborghini jako vyšité.
„Ano, bude to čistokrevné Lamborghini,“ zůstává neoblomný Domenicali. „Je zarážející, že to byla jedna z nejčastějších interních diskuzí. Mluvili jsme o tom mnohokrát a dle rady ředitelů to musí být skutečné Lamborghini. Pokud zavřete oči a budete vnímat jenom vůz a řídit jej, zjistíte, že je to opravdové Lamborghini.“ Svá tvrzení přitom šéf Lamba zakládá na zkušenostech se řízením prototypu, nelze ale říci, že by byl úplně nezaujatý.
Stejné zážitky má i Reggiani, který dodává, že nejvíce ze všeho oceňuje „zvuk, podvozek, kontrolu nad šasí či výkon motoru. Budeme mít turbo - a to z jednoho důvodu. U SUV potřebujete hodně točivého momentu v nízkých otáčkách a to nabízí pouze přeplňování. Jinými slovy, pokud chcete... surfovat v dunách, bez turba nebudete mít takový točivý moment, abyste z nich vyjeli.“
„Bylo to strategické rozhodnutí a je to poprvé, co Lamborghini použije turbo, ale ne ve sportovním voze. Bude to v SUV. Proč? Protože pokud si v případě požadovaných terénních schopností uděláte technickou kalkulaci, okamžitě zjistíte, že potřebujete točivý moment, který dokáže vyprodukovat pouze turbo,“ dodává Reggiani.
Právě tento charakter, který bude mít na svědomí přepracovaný nový čtyřlitr V8 z produkce VW Group, ovšem bude náročnou porcí pro převodovky. Na světě prý neexistuje dvouspojka, která by tento motor zvládla ukočírovat (co Bugatti Chiron?, a proto Lamborghini nepoužije dvouspojkovou skříň, klasický konvertor točivého momentu.
Máme-li vše shrnout, Urus postavený na platformě sdílené s Audi Q7 dostane do vínku zcela odlišné hnací ústrojí než zbytek portfolia Lamborghini, a to od způsobu plnění motoru po řešení jeho přenosu na kola. K tomu je to SUV, navíc být „měkké“ a „jemné“, aby se zalíbilo ženám. Přesto prý půjde o typický produkt italské automobilky. Dá se tomu vůbec věřit?
Lamborghini Urus (zde jeho koncept z roku 2012) bude vysoké auto s docela odlišným hnacím ústrojím než Aventador či Huracán. Zpoza volantu to ale prý nepoznáte
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 3 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 6 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva