Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Švédové postavili první auto z ryzího karbonu. Není tu epoxid, lak, nic takového
6.12.2018 | Mirek Mazal
Když se řekne „oholené auto”, běžně si představíme to nejskromnější možné. O nové verzi Koenigseggu Regera platí pravý opak - větší exkluzivitu abyste ve světě aut pohledali.
Koenigsegg Regera je prvním hybridním modelem švédské automobilové manufaktury. Jeho odhalení proběhlo na už v březnu 2015 na tehdejším Ženevském autosalonu, trvalo ale několik let, než se vůz dostal do výroby. V mezičase bylo všech 80 plánovaných exemplářů prodáno zákazníkům, a to za cenu začínající přibližně na 50 milionech korun. Další úpravy ale mohou konečnou cifru poslat klidně desítky milionů korun výše, a protože bude trvat ještě roky, než Koenigsegg všechny objednané Regery vyrobí, bude nám jistě pravidelně ukazovat, jak se ten který zákazník vyřádil na specifikaci svého vysněného exempláře.
Jeden z nich musel sáhnout opravdu hluboko do kapsy, neboť mu automobilka právě dodala něco, co nikdo nikomu před ním. Jde o Regeru, která má karoserii vyrobenou jen a pouze z karbonu. Není to karbon s průhledným lakem nebo cokoli podobného, to už jsme viděli mnohokrát. Je to opravdu jen a pouze karbon, všechny panely karoserie tak zdobí čistě struktura uhlíkových vláken bez čehokoli dalšího.
Koeniggseg zašel opravdu daleko a zdůrazňuje, že z vozu byla odstraněna i tenká vrstva epoxidu, která uhlíková vlákna obvykle chrání. Postup proběhl manuálně ručním leštěním. Zástupci firmy upozorňují, jak složitá operace to byla - jedna chyba může zlikvidovat viditelné vazby karbonových vláken a zničit velmi drahé komponenty.
Výrobce je s výsledkem spokojen, hybrid má dle vyjádření „více kovově-grafitový vzhled, protože každý grafitový prvek je nyní plně odhalený“. Švédové také poznamenali, že auto je nyní studené na dotek, jelikož prsty namísto izolační vrstvy z epoxidu nebo laku ucítí uhlík, který je dobrým vodičem tepla.
Bez vnější ochrany je auto údajně „mnohem méně citlivé na kamínky a ostré předměty způsobující škrábance“. Lidé z automobilky se snaží přesvědčit veřejnost, že to skutečně prospívá, epoxid hůř snáší náraz letících předmětů. Pozitivní efekt však nelze zpochybnit na váze, úbytek materiálu pomáhá snížilo pohotovostní hmotnost Regery o 20 kilogramů.
Zakladatel a šéf firmy Christian von Koenigsegg přidal pár slov směrem k novému řešení, kterému Koenigsegg říká Naked Carbon, tedy Nahý karbon. „Pro zájemce není neobvyklé, aby specifikoval své vozidlo s viditelným uhlíkovým vláknem. Je to krásný materiál a naši zákazníci rádi ukážou, z čeho je auto vyrobeno.“ Teď to mohou ukázat i bez jakýchkoli přídavků. Kolik takové provedení stojí, výrobce nespecifikoval, ale tušíme, že sedmimístná cifra v korunách bude tak tak stačit...
Koenigsegg Regera v „nahé” verzi na sobě nemá nic než karbon. Chybí i jinak obvyklý epoxid a ochranná vrstva průhledného laku
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva