Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Švédové používají obří pluh s 578 koňmi a trojicí radlic, je prý nejlepší na světě
13.2.2020 | Mirek Mazal
Zapomeňte na výbavu českých silničářů, tohle monstrum s trojicí radlic odklidí ze silnice prakticky cokoli a ještě se postará o to, aby se nepořádek nedostal zpět. Očistí až 1 000 km denně.
Zbavování silnic sněhu je těžká práce, která vyžaduje pořádné vybavení. Každodenní očista veřejných komunikací je sysifovský úkol bez vděku rozmazlených motoristů. Češi by mohli vyprávět, řidiči na severu Švédska jsou ale zvyklí, že k zimě patří sníh a nenadávají hned na každou vločku na silnici. Skandinávci vědí, že cestáři pracují v plném nasazení a pro boj s bílou nadílkou si nechali postavit ten nejlepší pluh vůbec.
Možná překvapivě se o něj nepostaralo domácí Volvo, ale německý Mercedes-Benz. Právě ten stvořil údržbové vozidlo, které vzniklo na základě univerzální platformy Arocs HGV. Model 3258 8x4 je velký nákladní automobil s korbou a nejméně třemi druhy radlic.
Ta největší na přední části Mercedesu má tvar mořské vlny a měří na výšku 1,8 metru, odstraní z cesty tvrdý led i hlubokou vrstvu čerstvého prašanu. Další je pod vozem za první nápravou a dočišťuje vozovku od zbytků. Na pravém boku kamionu na něj navazuje další radlice, která zajišťuje udusání sněhu do bariéry na straně vozovky, aby se materiál nevracel za vozem zpět na očištěnou komunikaci.
Jedinečný Mercedes je atrakcí i pro Švédy, kteří jsou od malička zvyklí na různá zařízení čistící neustále zasněžené silnice. Rudý kolos obvykle řídí Jonas Vykander, který se střídá se dvěma kolegy. V případě nutnosti tito profesionálové zvládnou odklidit i 1 000 kilometrů silnic za den.
Náročný úkol usnadňuje motor o výkonu 425 kW (578 koní). Hnací a řídicí kola jsou vybavena zimními pneumatikami s hroty, poslední náprava bývá obvykle zvednutá, protože slouží výhradně při přepravě těžkých břemen. Posádka raději vozí i sněhové řetězy, protože část trasy není pokryta signálem mobilního telefonu a Jonas by se nemusel dovolat pomoci, pokud by zapadnul. I to se může tomuto monstru stát, ale zatím k tomu nedošlo.
Tímto pluhem z kamionu Mercedes uklízí Švédové silnice na severu země. Je prý nejlepší na světě a s ohledem na jeho výbavu tomu není těžké věřit
Zdroj: Daimler
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 7 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 9 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 10 hodinami - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch