Svého času nejlevnější sportovně laděné auto v ČR dostalo ostrou verzi se 180 koňmi

Dalo se u nás koupit za 250 tisíc, více než sportovní styl ale nenabízelo. Verze s výkonem 180 koní a hmotností pouze 860 kg konečně pojede a za 258 tisíc je pořád za hubičku. Nesmí ovšem na silnici.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Svého času nejlevnější sportovně laděné auto v ČR dostalo ostrou verzi se 180 koňmi

7.10.2019 | Petr Prokopec

Dalo se u nás koupit za 250 tisíc, více než sportovní styl ale nenabízelo. Verze s výkonem 180 koní a hmotností pouze 860 kg konečně pojede a za 258 tisíc je pořád za hubičku. Nesmí ovšem na silnici.

Pokud patříte mezi naše pravidelné čtenáře, nejspíše jste již zaregistrovali existenci sportovně laděného MPM Erelis, které se ještě loni levně prodávalo v České republice jako MPM 160PS. Tento sedan, nebo čtyřdveřové kupé, pokud mu tak chcete říkat, započal svou existenci jako TagAZ AQUiLA a byl svého času vyráběn v Rusku. Šéf značky Michail Prochorov však kvůli problémům se zákonem a hlavně s věřiteli musel zemi opustit, přičemž o nové štěstí se pokouší ve Francii. Jen u toho již nefiguruje jako majitel, místo toho je nově pojmenovaná firma řízena jeho synem Igorem.

Došlo také na změny pod kapotou, neboť někdejší 1,6litrový atmosférický čtyřválec od Mitsubishi nahradilo 1,2litrové tříválcové turbo z dílen PSA. Erelis si tím samozřejmě hodně polepšil, neboť rázem disponuje 131 koňmi místo původních 102. I přesto se cenově dokázal udržet velmi nízko u země, neboť v zemi galského kohouta startuje na 420 tisících korunách. U nás ale ani za 250 tisíc korun mnoho srdcí neoslovil.

Nyní ovšem MPM učinilo krok, díky kterému by se mohlo na automobilovou mapu zapsat o poznání výrazněji než dosud. Představit si můžeme závodní provedení zvané TR180, které do vínku dostalo přepracovaný bodykit, výrazný čelní splitter a mohutné zadní křídlo. Povšimnout si můžeme také 18palcových litých kol obutých do semi-slicků, stejně jako „vykuchaného“ interiéru, kde zůstala zachována pouze standardní palubní deska. Vše ostatní je ale nové či odstraněné.

Nadmíru podstatný je i návrat ke kořenům, respektive k osvědčené jedna-šestce. Ta se totiž nově dočkala turba, pročež výkon poskočil na 180 koní, což by již mohlo zaručit působivou dynamiku. Zvláště když je spárován s velmi nízkou hmotností, neboť po 365kilové dietě MPM TR180 váží pouze 860 kilo. Sprint na stovku však bohužel automobilka neuvádí, jakkoliv se dá počítat s časem pod 7 sekund. Nejvyšší rychlost však již zveřejněna byla a činí 225 km/h.

Novinka má učinit závodění extrémně dostupným, čemuž lze do jisté míry věřit. MPM každý z prvních 20 exemplářů nabízí již za 9 998 Eur (cca 258 tisíc Kč). Startovné na jednu sezónu, do které kromě vlastních závodů spadají i tréninky, pak vychází na 5 000 Eur (128 900 Kč), za 1 500 Eur (38 670 Kč) je pak možné zapůjčení kompletní závodní výstroje. Či můžete mít za 18 500 Eur (476 920 Kč) naprosto vše, a to na dva roky (auto samozřejmě napořád).

Zní to lákavě, jenže ačkoliv mělo auto být představeno již letos v květnu, v červenci firma přiznala, že vývoj se zpozdil. Vůz by tak měl být hotov až někdy na přelomu letošního a příštího roku, žádné konkrétní datum však nezaznělo. O uplynulém víkendu se ale konečně představil funkční prototyp, který si můžete prohlédnout na záběrech níže. Že by tuto verzi chtěl někdo prodávat v ČR, nemáme zprávy, dovézt si ji ale za zmíněnou sumu bude moci každý. Jen je třeba připomenout, že jde o variantu chystanou pouze pro okruhové využití, na veřejnou silnici s ní tedy vyjet nepůjde.


Svého času nejlevnější sportovně laděné auto v ČR dostalo ostrou verzi se 180 koňmi - 1 - MPM TR180 2019 prvni foto 01Svého času nejlevnější sportovně laděné auto v ČR dostalo ostrou verzi se 180 koňmi - 2 - MPM TR180 2019 prvni foto 02Svého času nejlevnější sportovně laděné auto v ČR dostalo ostrou verzi se 180 koňmi - 3 - MPM TR180 2019 prvni foto 03Svého času nejlevnější sportovně laděné auto v ČR dostalo ostrou verzi se 180 koňmi - 4 - MPM TR180 2019 prvni foto 04
MPM TR180 se o víkendu ukázalo ve formě prototypu...

Svého času nejlevnější sportovně laděné auto v ČR dostalo ostrou verzi se 180 koňmi - 5 - MPM TR180 2019 prvni foto 05Svého času nejlevnější sportovně laděné auto v ČR dostalo ostrou verzi se 180 koňmi - 6 - MPM TR180 2019 prvni foto 06Svého času nejlevnější sportovně laděné auto v ČR dostalo ostrou verzi se 180 koňmi - 7 - MPM TR180 2019 prvni foto 07Svého času nejlevnější sportovně laděné auto v ČR dostalo ostrou verzi se 180 koňmi - 8 - MPM TR180 2019 prvni foto 08Svého času nejlevnější sportovně laděné auto v ČR dostalo ostrou verzi se 180 koňmi - 9 - MPM TR180 2019 prvni foto 09Svého času nejlevnější sportovně laděné auto v ČR dostalo ostrou verzi se 180 koňmi - 10 - MPM TR180 2019 prvni foto 10Svého času nejlevnější sportovně laděné auto v ČR dostalo ostrou verzi se 180 koňmi - 11 - MPM TR180 2019 prvni foto 11Svého času nejlevnější sportovně laděné auto v ČR dostalo ostrou verzi se 180 koňmi - 12 - MPM TR180 2019 prvni foto 12Svého času nejlevnější sportovně laděné auto v ČR dostalo ostrou verzi se 180 koňmi - 13 - MPM TR180 2019 prvni foto 13
...levného závodnímu stroje, který se má příští rok ukázat na okruzích

Zdroj: MPM

Petr Prokopec

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše