Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Svět žasne nad českou prací. Vzniklo tu nejnovější Bugatti se dvěma tisíci motory
31.8.2018 | Petr Prokopec
O České republice se automobilový svět obvykle dozvídá v souvislosti se Škodou či Tatrou. Tentokrát ale Češi postavili Bugatti, v životní velikosti. Jen místo 1 500 koní má 5,3 koně.
Kladno, to je to město, zpívá Yo-Yo Band v dnes již legendární písničce. Pro letošek je tato lokalita vyhledávaná hlavně fanoušky hokeje, neboť zpátky na místní led zamířil Jaromír Jágr. Přestože je jeden z nejlepších hráčů v celé historii NHL spojován s exkluzivními automobily, neboť třeba jako jeden z prvních v České republice vlastnil Dodge Viper, dnes o něm hovořit nebudeme. Existenci Kladna totiž tento týden připomněla světu docela jiná věc.
Za vším stojí společnost Lego, která před nedávnem začala prodávat Bugatti, které si může dovolit prakticky každý. Na mysli nyní samozřejmě nemáme nový model Divo, který vychází ze základního Chironu, ovšem má sníženou maximálku, za což si automobilka z Molsheimu říká o neskutečných 5 milionů Eur (cca 128,67 mil. Kč). Řeč je naopak o té verzi hypersportu, jež vás v řadě českých obchodů vyjde na méně než osm tisíc korun. Počítat ovšem musíte s měřítkem 1:8.
Technici Lega se ovšem kupodivu nezastavili jen u zmenšeného provedení, ale sestavili také model v životní velikosti. Na ten bylo použito více než 1 milion dílků stavebnice Technic, mezi něž patří i 2 304 elektrických motůrků. Ty produkují 5,3 koně, což ve srovnání se skutečným Chironem (1 500 koní) není zrovna působivý výkon. Nicméně nesmíme zapomínat na skutečnost, že stále mluvíme o pouhé hračce - i když ta váží neskutečných 1,5 tuny, a co je nejpodstatnější, skutečně jezdí.
Že nejde jen o pouhý výplod marketingového oddělení, prokázal i několikanásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans a současný testovací pilot automobilky Andy Wallace. Ten usedl do dvoumístného kokpitu přímo na testovací dráze Ehra-Lessien koncernu VW Group, kde probudil k životu nejen oněch 2 304 motorů a 5,3 koně, ale také 4 032 ozubených kol převodového ústrojí a odhadovaných 92 Nm točivého momentu. S nimi pak dosáhl tempa přesahujícího 20 kilometrů v hodině.
„Řídit Lego Chiron byl skvělý zážitek, užil jsem si to. Za všechny ty roky jsem totiž nikdy ani nepomyslel na to, že jednoho dne skutečně budu řídit auto postavené z Lega,“ uvedl posléze Wallace. Ocenil přitom i skutečnost, že Chiron nemá jen funkční hnací ústrojí, ale také zadní spoiler, rychloměr, přední a zadní světla nebo brzdový pedál. Kromě toho Lego u tohoto modelu vůbec poprvé ve své historii použilo i nový typ průhledných kostiček.
A co s tím má společné ono Kladno zmiňované v úvodu, ptáte se? Důvod je prostý, Chiron postavený bez použití lepidla totiž stvořil tým šestnácti specialistů právě z kladenské továrny Lega. Těm vývoj a samotná stavba zabraly 13 438 hodin, přičemž speciálně pro tento exponát museli vytvořit 58 na zakázku vyrobených dílů stavebnice Technic. Rozhodně si tedy zaslouží obdiv, i proto, že díky nim znají Kladno ve světě i jiní lidé než jen fanoušci hokeje.
Toto Bugatti Chiron postavili na Kladně, z více než milionu dílků stavebnice Lego
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 3 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 15:08 - Truck Daškam
- BMW Divize 03.28. 14:53 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 13:19 - GeneHawkins
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch