Swincar: francouzská terénní motokára se nezalekne ničeho

(+ video) Unikátní kreace Pascala Rambauda míří do prodeje. Poháněna je elektricky, mimo silnici těží z nízké hmotnosti a obou řiditelných náprav.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Swincar: francouzská terénní motokára se nezalekne ničeho

30.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Swincar: francouzská terénní motokára se nezalekne ničeho

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Unikátní kreace Pascala Rambauda míří do prodeje. Poháněna je elektricky, mimo silnici těží z nízké hmotnosti a obou řiditelných náprav.

Možná si ještě vzpomenete na Toyotu i-Road. Tedy tříkolový koncept, který dokázal v zatáčkách „zaklekávat“ na vnitřní kolo a svým způsobem tak napodobovat práci motorkářů. Tato japonská kreace nakonec dokonce zamířila i do prodeje, mimo Zemi vycházejícího slunce ovšem nabízena nebyla. Pokud vám to je ovšem líto, pak by vám náladu mohl spravit Swincar. Pod tímto názvem se totiž skrývá čtyřkolka s výkyvnými rameny náprav, která koncepci Toyoty i-Road dotahuje do naprostého maxima.

S vývojem Swincaru začal francouzský technik Pascal Rambaud před mnoha lety, přičemž napoprvé svou kreaci odprezentoval v roce 2012. Od té doby získala jeho prvotina celou řadu mezinárodních cen, zejména pak za svůj nezávislý podvozek. Ten do značné míry připomíná chůzi pavouka, neboť jednotlivá kola se přizpůsobují danému terénu. Řiditelné jsou obě nápravy, přičemž elektromotory se nachází v každém kole.

Centrálně pak byla uložena lithium-iontová baterie o kapacitě 2, 4 nebo 6 kWh, což má vozítku bez problémů vystačit na nějakých 50 kilometrů v terénu a dvojnásobek na běžné silnici. Je třeba si ale uvědomit, že nejvyšší rychlost byla kvůli bezpečnosti omezena na 20 až 40 km/h v závislosti na daném povrchu. Samotné elektromotory pak produkují souhrnně pouhé čtyři kilowatty, tedy 5,44 koně.

Dá se ovšem předpokládat, že zájemci o Swincar nehodlají překonávat rekordy v dojezdu nebo na semaforech. Zajímat je bude spíše ono terénní využití, kdy počítat mohou se stavitelnou světlou výškou (standardně se čtyřkolka pohybuje 250 mm nad zemí). Stabilní je pak dokonce i při 70procentním stoupání či klesání, rozjezd s 80kilovým řidičem je však omezen úhlem 50 stupňů.

Hmotnost samotné jednomístné hračky pak činí 140 kilogramů, přičemž počítat můžete s délkou 1,95 metru, šířkou od 1,2 do 1,3 metru a výškou 1,3 m. O bezpečné zastavení se starají 20milimetrové hydraulické brzdy, zmiňované baterie lze dobít během dvou hodin. Tím nám ovšem informace končí, zmínit již můžeme pouze cenu 12 000 Eur (cca 324 500 Kč) a dostupnost od konce letošního roku.


Swincar: francouzská terénní motokára se nezalekne ničeho - 1 - Swincar prvni sada 04Swincar: francouzská terénní motokára se nezalekne ničeho - 2 - Swincar prvni sada 05Swincar: francouzská terénní motokára se nezalekne ničeho - 3 - Swincar prvni sada 01Swincar: francouzská terénní motokára se nezalekne ničeho - 4 - Swincar prvni sada 02Swincar: francouzská terénní motokára se nezalekne ničeho - 5 - Swincar prvni sada 03Swincar: francouzská terénní motokára se nezalekne ničeho - 6 - Swincar prvni sada 06Swincar: francouzská terénní motokára se nezalekne ničeho - 7 - Swincar prvni sada 07Swincar: francouzská terénní motokára se nezalekne ničeho - 8 - Swincar prvni sada 08Swincar: francouzská terénní motokára se nezalekne ničeho - 9 - Swincar prvni sada 09Swincar: francouzská terénní motokára se nezalekne ničeho - 10 - Swincar prvni sada 10Swincar: francouzská terénní motokára se nezalekne ničeho - 11 - Swincar prvni sada 11Swincar: francouzská terénní motokára se nezalekne ničeho - 12 - Swincar prvni sada 12Swincar: francouzská terénní motokára se nezalekne ničeho - 13 - Swincar prvni sada 13Swincar: francouzská terénní motokára se nezalekne ničeho - 14 - Swincar prvni sada 14Swincar: francouzská terénní motokára se nezalekne ničeho - 15 - Swincar prvni sada 15Swincar: francouzská terénní motokára se nezalekne ničeho - 16 - Swincar prvni sada 16
Elektrická čtyřkolka Swincar míří do prodeje. Terénu se rozhodně nebojí

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.