Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Swincar: francouzská terénní motokára se nezalekne ničeho
30.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Unikátní kreace Pascala Rambauda míří do prodeje. Poháněna je elektricky, mimo silnici těží z nízké hmotnosti a obou řiditelných náprav.
Možná si ještě vzpomenete na Toyotu i-Road. Tedy tříkolový koncept, který dokázal v zatáčkách „zaklekávat“ na vnitřní kolo a svým způsobem tak napodobovat práci motorkářů. Tato japonská kreace nakonec dokonce zamířila i do prodeje, mimo Zemi vycházejícího slunce ovšem nabízena nebyla. Pokud vám to je ovšem líto, pak by vám náladu mohl spravit Swincar. Pod tímto názvem se totiž skrývá čtyřkolka s výkyvnými rameny náprav, která koncepci Toyoty i-Road dotahuje do naprostého maxima.
S vývojem Swincaru začal francouzský technik Pascal Rambaud před mnoha lety, přičemž napoprvé svou kreaci odprezentoval v roce 2012. Od té doby získala jeho prvotina celou řadu mezinárodních cen, zejména pak za svůj nezávislý podvozek. Ten do značné míry připomíná chůzi pavouka, neboť jednotlivá kola se přizpůsobují danému terénu. Řiditelné jsou obě nápravy, přičemž elektromotory se nachází v každém kole.
Centrálně pak byla uložena lithium-iontová baterie o kapacitě 2, 4 nebo 6 kWh, což má vozítku bez problémů vystačit na nějakých 50 kilometrů v terénu a dvojnásobek na běžné silnici. Je třeba si ale uvědomit, že nejvyšší rychlost byla kvůli bezpečnosti omezena na 20 až 40 km/h v závislosti na daném povrchu. Samotné elektromotory pak produkují souhrnně pouhé čtyři kilowatty, tedy 5,44 koně.
Dá se ovšem předpokládat, že zájemci o Swincar nehodlají překonávat rekordy v dojezdu nebo na semaforech. Zajímat je bude spíše ono terénní využití, kdy počítat mohou se stavitelnou světlou výškou (standardně se čtyřkolka pohybuje 250 mm nad zemí). Stabilní je pak dokonce i při 70procentním stoupání či klesání, rozjezd s 80kilovým řidičem je však omezen úhlem 50 stupňů.
Hmotnost samotné jednomístné hračky pak činí 140 kilogramů, přičemž počítat můžete s délkou 1,95 metru, šířkou od 1,2 do 1,3 metru a výškou 1,3 m. O bezpečné zastavení se starají 20milimetrové hydraulické brzdy, zmiňované baterie lze dobít během dvou hodin. Tím nám ovšem informace končí, zmínit již můžeme pouze cenu 12 000 Eur (cca 324 500 Kč) a dostupnost od konce letošního roku.
Elektrická čtyřkolka Swincar míří do prodeje. Terénu se rozhodně nebojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024 - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 16:22 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22