Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Swincar: francouzská terénní motokára se nezalekne ničeho
30.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Unikátní kreace Pascala Rambauda míří do prodeje. Poháněna je elektricky, mimo silnici těží z nízké hmotnosti a obou řiditelných náprav.
Možná si ještě vzpomenete na Toyotu i-Road. Tedy tříkolový koncept, který dokázal v zatáčkách „zaklekávat“ na vnitřní kolo a svým způsobem tak napodobovat práci motorkářů. Tato japonská kreace nakonec dokonce zamířila i do prodeje, mimo Zemi vycházejícího slunce ovšem nabízena nebyla. Pokud vám to je ovšem líto, pak by vám náladu mohl spravit Swincar. Pod tímto názvem se totiž skrývá čtyřkolka s výkyvnými rameny náprav, která koncepci Toyoty i-Road dotahuje do naprostého maxima.
S vývojem Swincaru začal francouzský technik Pascal Rambaud před mnoha lety, přičemž napoprvé svou kreaci odprezentoval v roce 2012. Od té doby získala jeho prvotina celou řadu mezinárodních cen, zejména pak za svůj nezávislý podvozek. Ten do značné míry připomíná chůzi pavouka, neboť jednotlivá kola se přizpůsobují danému terénu. Řiditelné jsou obě nápravy, přičemž elektromotory se nachází v každém kole.
Centrálně pak byla uložena lithium-iontová baterie o kapacitě 2, 4 nebo 6 kWh, což má vozítku bez problémů vystačit na nějakých 50 kilometrů v terénu a dvojnásobek na běžné silnici. Je třeba si ale uvědomit, že nejvyšší rychlost byla kvůli bezpečnosti omezena na 20 až 40 km/h v závislosti na daném povrchu. Samotné elektromotory pak produkují souhrnně pouhé čtyři kilowatty, tedy 5,44 koně.
Dá se ovšem předpokládat, že zájemci o Swincar nehodlají překonávat rekordy v dojezdu nebo na semaforech. Zajímat je bude spíše ono terénní využití, kdy počítat mohou se stavitelnou světlou výškou (standardně se čtyřkolka pohybuje 250 mm nad zemí). Stabilní je pak dokonce i při 70procentním stoupání či klesání, rozjezd s 80kilovým řidičem je však omezen úhlem 50 stupňů.
Hmotnost samotné jednomístné hračky pak činí 140 kilogramů, přičemž počítat můžete s délkou 1,95 metru, šířkou od 1,2 do 1,3 metru a výškou 1,3 m. O bezpečné zastavení se starají 20milimetrové hydraulické brzdy, zmiňované baterie lze dobít během dvou hodin. Tím nám ovšem informace končí, zmínit již můžeme pouze cenu 12 000 Eur (cca 324 500 Kč) a dostupnost od konce letošního roku.
Elektrická čtyřkolka Swincar míří do prodeje. Terénu se rozhodně nebojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nejnovější články
- Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před hodinou - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 2 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 3 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 5 hodinami - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 11:03 - řidičBOB
- BMW Divize 03.28. 10:58 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 09:14 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Onboard videa 03.28. 02:40 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch
- Samosvorné diferenciály pro BMW 03.27. 12:37 - Předseda