Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tahač Alfa Romeo by přepsal dějiny kamionů, vypadá jak žádný jiný na světě
10.2.2019 | Petr Prokopec
Někdy stačí drobnost a rázem se z auta, jehož přítomnost na silnici pomalu nevnímáme, velmi žádoucí vůz. Přesně o takovou proměnu se postarala vize tahače Alfa Romeo.
Pokud italská automobilka Alfa Romeo v něčem exceluje, pak je to design. Právě díky nadmíru působivé stylizaci se jí povedlo překonat asi nejnáročnější část její historie, která měla spojitost s technikou Fiatu a přepřáhnutím na pohon předních kol. Nová Giulia a Stelvio ale již staví na unikátní architektuře, která favorizuje zadní nápravu a jež díky nízké hmotnosti zvládá i nechávat konkurenci v prachu. Na fenomenální úspěch to sice ani v kombinaci s atraktivním vzhledem nestačí, na útěk hrobníkovi z lopaty však ano.
Je samozřejmě otázka, jak tomu bude v budoucnu, neboť omezená nabídka automobilce na přežití nestačí. Zákazníků, kteří by upřednostnili Alfu Romeo před evropskou, americkou, japonskou či korejskou konkurencí i proto není stále dost, což pro změnu vede k chybějícím penězům na další vývoj. Značka se tak potácí v bludném kruhu, a když tu už není Sergio Marchionne, který nad ní držel ochrannou ruku, nemusí ani přes všechny nově nabyté klady nakonec přežít.
Možná by přitom stačilo málo, a sice poněkud přepřáhnout výhybku a začít kromě osobních vozů nabízet i ty nákladní. Techniku by Italové klidně mohli převzít od sesterského Iveca, které stejně jako koncern Fiat Chrysler ovládají dědicové Gianniho Agnelliho a dát jí svůj vlastní vzhled. To by byla šance pro stylistické oddělení Alfy a její charakteristickou čelní maskou Scudetto.
Pokud by postupovalo dle návrhu Taekanga Leeho, dočkali bychom se tahače a celého kamionu, jaký skutečně nemá konkurenci. Tradiční štít se totiž roztáhl od nárazníku až po střechu, zároveň slouží i jako nosič zpětných zrcátek. Opatřen kontrastní barvou pak úplně stačí na to, aby Itala odlišil od všeho, co se nachází na silnici.
Je bohužel škoda, že nic z toho, co vidíte ve fotogalerii, se realitou nejspíše nestane. Alfa Romeo by možná měla i díky červenému hávu v kapse objednávky od takové Coca-Coly či od opět spřízněného Ferrari, k tak radikálnímu kroku se ale Italové nejspíše neodhodlají a nám nezbude než dál snít...
Na kamion Alfy Romeo se kouká hezky, bohužel ale nejspíše zůstane jen u toho
Zdroj: Taekang Lee@Behance
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva